• molly11

Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!

Vattenfasta. Går ner i vikt och rensar ur gifter på en och samma gång!

• molly11
    Anonym (nä) skrev 2017-03-10 09:17:50 följande:
    Det är ju ett jättebra tips om man vill riskera att bli vattenförgiftad, få elektrolytrubbning, få kramper, förvirring, koma, hjärnskador eller i värsta fall dö.

Vad ät det för gifter som rensas ut? Berätta gärna mer om din fantastiska diet!
    Inte min uppgift att utbilda ditt okunniga arsle. Är du intresserad så får du väl sätta dig och läsa som alla andra. Vattenfasta är inget ovanligt och du får gärna berätta för mig vem som dött av det som har varit påläst om det. Däremot går det att finna massor av människor de har hjälpt. Känner fler som vattenfastar i upp till 4 ggr om året i 5-7 dar. Jag har Vattenfasta ett antal ggr och jag är inte dö än. Senast så vattenfastade min sambo i 10 dagar och han dog inte han heller. Men man läser väl lite innan man hoppar på något nytt. Efter en tids fasta går man in i ketos vilket maximerar fettförbränningen, fins inte längre kolhydrater att bränna av. Enkel matte och funkar varje gång.
  • molly11
    Träskvatten skrev 2017-03-10 10:25:37 följande:
    Att man överlever räcker inte som bevis då man helt bortser från de som faktiskt dör alternativt vårdas på intensiven för elektrolytrubbnningar. Jämför med att gå på tågspåren: det funkar jättebra - oftast. De flesta överlever men trots det är det förbjudet idag därför att alltför många har dött eller skadats.

Att vattenfasta inte är förbjudet beror enbart på att myndigheter inte kan reglera och kontrollera vad du gör med dig själv. Skulle du däremot utsätta ditt barn för vattenfasta skulle du åka dit så det visslar om det om någon upptäckte det och anmälde dig till soc.

Ja inte skulle jag tvinga på någon annan vattenfasta och skulle aldrig uppmuntra barn till det! Skulle inte heller tipsa någon med dålig hälsa om det. Jag säger att det funkar för snabb viktnedgång och rensar ut toxine och slaggprodukter, minskar glykosen vilket underlättar reparation och produktion av celler, stimulerar tillverkning av vita blodkroppar vilket hjälper kroppen att läka ut infektioner osv. Sedan sägs det hjälpa en lång rad med andra åkommor. Men som du säger, farligt att gå över vägen också om man inte har koll.
Svar på tråden Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!