• Jenje

Spelpolare Malmö/Lund?

Hej :)

Jag heter Jenny och är 30 år.

Vi är några vänner (killar och tjejer) som träffas regelbundet i Malmö/Lund för att spela diverse brädspel. Allt från Twilight imperium, Bloodrage, Archipelago, Viticulture till Takenoko och Bohnanza. Hade varit kul med lite nya människor (=nya strategier och utmaningar). Hör av er om det låter intressant :)

• Svar på tråden Spelpolare Malmö/Lund?
  • Carambolan

Har ni varit på Spelens hus i Malmö?

• Jenje
    Carambolan skrev 2017-03-09 16:35:03 följande:

Har ni varit på Spelens hus i Malmö?

Jag har funderat på Malmö Brädspelscafe- är det samma?
  • Carambolan
    Jenje skrev 2017-03-09 16:44:08 följande:

Jag har funderat på Malmö Brädspelscafe- är det samma?

Ja, Malmö Brädspelscafé är en av flera föreningar som har aktiviteter i Spelens hus :)
  • Jenje

Kul :) Ska våga ta mig dit- är det att rekommendera då?

• Carambolan
    Jenje skrev 2017-03-09 17:04:24 följande:

Kul :) Ska våga ta mig dit- är det att rekommendera då?

Ja det tycker jag :) Jag bor visserligen inte i Malmö utan har bara varit där ett par gånger när jag besökt kompisar i stan, men har hängt mycket på liknande brädspelsföreningar i Stockholm och det är ett toppensätt att både träffa nytt folk och prova nya spel. Ta med dig kompisgänget dit men försök att inte bara hålla er till de ni känner utan våga mingla och spela med andra.
  • MonsterConny

Hej,

Jag bara undrar lite för jag har en syster som är väldigt intresserad av brädspel men som inte har någon att spela med. Var träffas ni och spelar? Är det alla möjliga spel eller mest strategi/rollspel som ni spelar?

Min syster har tidigare visat intresse av att spela med andra men inte hittat något lämpligt ställe. Många va tydligen 40+ och enbart män (kan ha varit spelenshus eller liknanade), hon tyckte att det va lite jobbigt att vara ensam tjej och 27 år. Har ni något tips eller hade någon här varit intresserad av att spela med henne ????

Tack på förhand

• Henrik L

Hej

Jag är kanske lite sent på bollen, men jag hakar gärna på om ni fortfarande letar efter mer folk!

Det kan väll tilläggas att jag är relativt novis på området, har testat att införskaffa lite spel för att köra med de vanliga polarna utan någon framgång... Suck.

Jag är 27 år och bor nära södervärn i Malmö. I min lägenhet har jag ett bord för 6 pers som lämpar sig ypperligt för brädspel, så länge man inte är allergisk mot katt...

Svar på tråden Spelpolare Malmö/Lund?