8-åring som kissar på sig JÄMT
Blir så frustrerad! Har en snart 8-årig grabb här hemma som kissar på sig VARJE dag! Vi har redan varit till läkare/urolog och fått konstaterat att det är inget "fel" på blåsan eller dylikt, utan vi fick typ rådet att tjata o påminna. Vilket hjälper nada. Grabbens egna inställning verkar vara att det inte är så jobbigt att kissa på sig. Han verkar helt enkelt inte ta det på allvar, eller besväras av det, mer än när vi kör "allvarliga" snack med honom vid tillfällen ex när han för tredje gången samma dag kissar på sig. Då blir han typ "uttråkad" men visar inga tecken på skam/ånger/ eller dylikt. Vi har provat följande:
*berömma/erbjuda belöning ex om han klarar att vara torr i en vecka. Har ej funkat, trots att det varit riktigt bra belöningar.
*Tjata/påminna varje/varannan timma. Funkar inte heller, han säger att han inte är kissnödig, sen kissar han typ ner sig 5 min efter det.
*kiss-klocka- Svindyra, och han har haft sönder 3 stycken på ungefär 3 månader, så nej, inte ekonomiskt hållbart.
*mobil-larm. Nej, den gick också sönder efter ett par veckor.
*kiss-schema. Följs inte när han är i skolan/hos kompis så känns inte som någon idee plus att han varken kan läsa eller klockan.
*allvarliga samtal - hade lika gärna kunnat prata med en vägg
Det gör mig orolig också eftersom han börjar bli såpass gammal och jag vill inte att han ska börja bli retad. Vad ska man göra?! Han har alltid varit så här, så det är inget "nytt". Ska man behöva börja med blöja igen?! Vi bor i lägenhet o vårt hem luktar konstant kiss eftersom vi har tvättid med ca 2 veckors mellanrum, vilket innebär MINST 14 par kissbyxor per tvätttillfälle! Blir galen snart! Är det någon som har något råd eller nån idee vad det kan bero på?Finns det andra sjukdomar/syndrom/diagnoser som kan innebära att barnet inte kan hålla sig?