• ahhopp

Missfall eller gravid?

Stressad till 100 vilket inte är bra..

Hur som helst så tyder allt på att jag är gravid men är rädd för att det är missed abortion.. väntar på inskrivning så jag kan boka tidigt ul.. Men i väntan..

Gravtest är positivt och mensen är borta.. Men..

Jag har haft regelbunden mens från första gången jag fick den och från första gången den kom tillbaka efter barn nr 1.. och på samma sett varje gång, ont i magen kvällen innan, mycke mens i 3 dagar lite mens i 3 dagar. december hade jag mens som vanligt .. januari var den 10 dagar sen .. fick värkar/mensvärk 5dagar innan .. blödde lite i 2 dagar .. blödde i 2 dagar.. blödde lite i 2 dagar till.. de va 20e januari och nu är det 10 mars.. och har inte fått nån mer mens.. Men idag har jag mått mer illa än vanligt och haft ont i magen och de har varit lite rosa i trosorna... inget känns normalt och min förra graviditet va klockren med mens och allt..

Med tanke på hur jag har blött känns de som att något kanske har gått fel och nu har de kommit idag igen pytte lite... nån som vart med om något liknande? ..

• Svar på tråden Missfall eller gravid?
  • Nettiis

Har själv aldrig haft regelbunden mens men när mitt ägg fäste sig så fick jag liter oss i byxan.. helt normalt sa min barnmorska

• Carambolan

Du behöver inte vänta på någon inskrivning. Ring en privat gynekolog och boka en VUL-tid bara. Du får betala för det själv, men det finns det risk att du måste även om du går via mvc om de tycker att det inte finns något skäl till oro.

Svar på tråden Missfall eller gravid?