• Anonym (q)

Exet arg

Anonym (Mamman) skrev 2017-03-11 12:00:33 följande:
    Ingen aning men det tar jag för givet att hon tänkt sig. Jag har redan sagt allt detta. Han vill ringa mig ikväll när barnen lagt sig och jag vet att han bara kommer skälla och vara arg för att jag inte tänker på hans stackars flickvän som anstränger sig så mycket. Han tycker att jag ska sluta tänka så mycket på vad jag vill och vad som är bäst för mig. Gaaah.
    Eftersom han inte verkar bry sig mkt om sitt eget barn så kan han väl inte hålla på så? Säg till honom att om NÅN ska med så är det HAN! 

Tycker du ska bara kasta tillbaka allt han säger om hennes väl och ve att HAN inte tar ansvar för sitt eget barn osv.Hur har han mage att anklaga dig för att styvmamman blir ledsen liksom. Om han säger du tänker på dig själv, fråga vad han tänker på (sin nya tjej, inte sitt barn). Försök inte försvara dig eller förklara utan förse vänd på diskussionen så att det är han som måste förklara sig. Spela in samtalet. Kan vara bra att ha framöver.

Tycker denna styvmamma fått alldeles för mkt att säga till om, men om det var så från början är det ju uppenbart att pappan inte klarar av sin föräldraroll på egen hand. 

Sen kan du säga att dagis inte rekommenderar att det blir för rörigt heller, och att hon inte ska med. Punkt. 

Kan ni gå till familjerätten och diskutera alla tre? Jag menar inte om just dagis men allmänt, varför pappan själv tar så lite ansvar och varför hon tar så mkt. Bra med engagerade bonusföräldrar (jag är en själv, men inte hade jag betett mig som hon).
  • Anonym (q)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-03-21 18:33:15 följande:
    Jag åker förmodligen själv. Vi pratade om det och det blev inte så bra. Han tycker att jag måste fatta att hon också är lika mycket barnens förälder som jag och att jag inte kan bestämma själv hur jag vill ha det. Jag föreslog att han skulle följa med flera gånger men han vägrar mest av principsak.

Efteråt fick jag flera hotfulla sms av hans ex att hon kommer anmäla mig till soc. Att jag inte kommer få hämta barnen på fredag, att hon ska polisanmäla mig för psykisk misshandel mot barnen o.s.v.

Så ja, där är vi nu.
    Ja det kan hon ju göra, anmäla till soc, haha
    Hoppas du har sparat alla dumheter hon/de skrivit så du har om det blir krav på bevisning. 

Tycker du ska ringa familjerätten och be om råd vad du kan göra om du inte redan gjort det. Visar ju också att du vill lösa situationen och inte bara sitter och väntar på vad de ska göra.

ok att hon vill vara delaktig men att pappan INTE vill komma med, när det är hans barn, visar ju bara hur dumt han tänker. Att han försvann utomlands i flera månader förut osv, visar ju vilken "dålig" förälder han är. Troligen är det helt enkelt så att han inte skulle klara sig utan sin sambo eftersom hon gör "allt" med barnen. 
Svar på tråden Exet arg