• elyse

Exet arg

Är bebisen bonusmammans första barn? För det låter inte som att hon förstår vad en inskolning går ut på och då särskilt av ett äldre barn som redan gått i förskola. Det är vanligt att föräldrar, särskilt förstagångsföräldrar, går omlott eller att båda är med en förmiddag, men annars är det en förälder som är med. Det blir ju väldigt många vuxna om det är 4-5 barn som inskolas samtidigt och alla har med två vuxna.

Kan hon inte bara komma och presentera sig och ta en snabb titt på miljön?

• elyse
    Anonym (Mamman) skrev 2017-03-12 19:53:55 följande:

Ja, det är hennes första. Jag tar för givet att hon kommer att vara med och hämta och lämna i framtiden. Tycker även att det är helt okej att hon kommer på föräldramöten o.s.v. De känner det som att jag försöker knuffa bort henne från förskolans värld bara för att hon inte ska vara med på själva inskolningen. 

Jag känner med dig, du är ju verkligen ingen bad guy! Med så här stora barn blir ju dag 2 och 3 kanske mest att sitta i en soffa och vara tråkig eller t.o.m. utanför avdelningen och bara vara tillgänglig utifall. Men det kommer personalen att vara tydliga med och då kanske pappans flickvän förstår.
Svar på tråden Exet arg