Exet arg
Anonym (Mamman) skrev 2017-03-14 20:43:33 följande:
Absolut inte, men min och min dotters upplevelse är olika. Dottern säger själv att hon tycker om styvmamman och hon blir glad när styvmamman kommer. Hon är liksom glad men inte sig själv eller vad man ska säga. Hon skrattar och springer runt men går inte att prata med och liksom försvinner... När hon är glad annars så skrattar hon så hjärtligt och kan busa men hon går att prata med. Hon är försiktig och är hon lite hårdhänt så kan hon säga förlåt och varva ner efteråt. Vi kan skratta tills vi gråter för att sedan kramas och ta det lugnt igen. När styvmamman är med så kan hon dra lillasyster i håret eller knuffa henne och sen bara skratta rakt ut, springa runt tills hon tar sönder saker. Hoppa i soffan och sängarna... Räcka ut tungan om någon säger till henne eller bara inte bry sig och springa iväg. Styvmamman anser att det är hennes personlighet. Glad, pigg men trotsig typ. Medan jag vet att hon absolut kan bli arg och ledsen när något går emot henne men detta är ju inte hon...Förstår du hur jag menar eller låter det helt knasigt? Jag vet inte hur jag ska förklara annars. Men jag menar både och, hon är glad - men inte sig själv. Jag ser en sida av henne och styvmamman verkar ta fram en annan som hon ser.