Inlägg från: Anonym (Inga gränser) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inga gränser)

Exet arg

Anonym (Mamman) skrev 2017-03-21 18:33:15 följande:
    Jag åker förmodligen själv. Vi pratade om det och det blev inte så bra. Han tycker att jag måste fatta att hon också är lika mycket barnens förälder som jag och att jag inte kan bestämma själv hur jag vill ha det. Jag föreslog att han skulle följa med flera gånger men han vägrar mest av principsak.

Efteråt fick jag flera hotfulla sms av hans ex att hon kommer anmäla mig till soc. Att jag inte kommer få hämta barnen på fredag, att hon ska polisanmäla mig för psykisk misshandel mot barnen o.s.v.

Så ja, där är vi nu.
    Ja, vissa har då inga gränser. Hur bra har barnen det egentligen med pappan och styvmamman? Hade inte velat ha mina barn i närheten henne.
    Anonym (mamsi) skrev 2017-03-22 12:26:41 följande:

Sedan tror jag inte att exets och nya sambons relation kommer bli långvarig. De verkar båda vara känslomässigt labila och explosiva och sådana människor tenderar att misslyckas med att hålla ihop sina relationer.

Tror också det kan vara bra att spara alla konversationer för det kan behövas senare om det helt spårar ur. Kanske värt att hålla kontakten till strikt skriftlig form. Mindre risk för bråk och bättre bevisvärde.

Lär säkert bara vara 1-2 år kanske 3. Spara alla konversationer
  • Anonym (Inga gränser)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-03-22 13:41:33 följande:

Just nu hoppas jag innerligt att det tar slut snart. Elakt sagt kanske, men tycker hon kräver väldigt mycket och verkar ha en tendens till att bli otroligt arg när hon inte får som hon vill...

Nej, det är inte elakt sagt för hon är den som beter sig illa. Hur går det med samarbete annars? Samarbetar pappan?
    slutatsnusa skrev 2017-03-21 23:29:27 följande:
    Usch vilken obehaglig människa. Hon verkar helt instabil. Spara alla sms! Och försök att behålla ditt lugn. Gå inte in i diskussion med henne utan ta allt med pappan.

Hoppas inskolning går bra
    Även om hon tar all diskussion med pappan så lär styvmamman lägga sig i.
Svar på tråden Exet arg