Inlägg från: ventilera mera |Visa alla inlägg
  • ventilera mera

Exet arg

Anonym (Mamman) skrev 2017-03-22 13:41:33 följande:

Just nu hoppas jag innerligt att det tar slut snart. Elakt sagt kanske, men tycker hon kräver väldigt mycket och verkar ha en tendens till att bli otroligt arg när hon inte får som hon vill...

Jag har följt tråden från början och kan bara beklaga. Jag har själv varit bonusmamma under många år och har varit väldigt noga med att inte klampa in på områden som varit föräldrarnas "revir" om jag inte blivit inbjuden, och nu har mina barn en bonusmamma hos sin pappa som sköter det på ett liknande sätt. Så gör också min sambo hemma hos oss. Man skulle önska att alla hade den inställningen, men tyvärr är det ju inte så.

Men jag säger som alla andra, spara allt. Speciellt hot om att anmäla till socialtjänsten "om du inte..." osv. 

Jag har varit i en liknande situation som skolpersonal, ett föräldrapar som blev socanmälda av skolan började hota de av personalen som hade små barn med motanmälan om vi inte "lämnade dem ifred", vilket gjorde att vi kontaktade socialtjänsten och förklarade situationen och frågade dem hur de såg på sånt. Det skiljer sig säkert mellan olika kommuner eller till och med kontor, men det var ändå ganska skönt att prata med dem om det. 

Sen vet ju du bäst själv om det bara är tomma hot eller hon faktiskt skulle kunna göra allvar av det.
Svar på tråden Exet arg