• shibainun1234

Var otrogen så nu hatar alla mig

Hej allesammans. Det är så att jag var otrogen en dag innan jag planerat att göra slut med min dåvarande flickvän (som även är min arbetskollega), På något sätt fick en av hennes bästa kompisar (en annan arbetskollega) reda på det och har konfronterat mig om det jag gjorde. Hon har sagt att hon kommer berätta för henne oavsett vad och ville veta min anledning till varför jag inte berättade det när jag gjorde slut. Anledningen till varför jag inte sa något var för att jag inte ville såra henne ännu mer än vad jag skulle göra.
    Det jag är rädd för nu är att bli svartmålad på jobbet eftersom jag med säkerhet vet att alla kommer börja hata/ogilla mig. Det värsta är att jag och mitt ex hade samma vänskapskrets på jobbet så nu vet jag att ingen kommer uppskatta att ha mig där. 

Vad borde jag göra tycker ni? Vet att jag förtjänar detta för att jag var otrogen. Uppskattar ärliga svar.

• Svar på tråden Var otrogen så nu hatar alla mig
  • Anonym (samma)

Jag var också otrogen dagen innan jag skulle dumpa, men de berättade jag ju såklart inte pga samma anledning som dig. Jag skulle ju ändå dumpa, i mitt huvud var jag singel. Kille hade varit borta i 5 dagar och det var vid dag 3 jag insåg att jag inte saknade honom och ville inte att han skulle komma tillbaka. Dag 4 festade jag och ansåg mig som singel, vaknade dag 5 i annans lägenhet och dumpade kanske 3-4 timmar efter jag kom hem. Ville inte göra det över telefon.

Förstår faktiskt inte varför hon behövder veta alls, du dumpade. Hade du varit kvar är det helt fel, men att berätta gör henne bara ledsen, det gynnar inte henne alls på något sätt.

• John22

Ni hade inte gjort slut än och du var otrogen. Du förtjänar allt hat och all svartmålning du får. Hoppas du får ett riktigt helvete.

• Anonym (Ärlighet)

Att vara ärlig.. DET är det bästa. Du har ju medvetet varit otrogen, dvs varit med någon annan innan du gjort slut. Stå för det då med.

• Anonym (Hanna)

Det enda som du skulle kunna göra är ju att berätta för exet innan väninnan gör det ifall du teor att det är bättre för henne att höra det från dig.

Ibland förlorar man vänner i samband med att en relation tar slut, vilket ju är väldigt tråkigt men sånt som händer. Grmensamma vänner som du står nära kan du ju berätta för om du tror att det blir ryktesspridning, men för mer ytliga bekntskper som arbetskmrater känns det lite konstigt att säga något alls.

Är arbetskamraterna vänner med tjejen kanske de stöttar henne extra och säger nåt om dig till henne men det torde ju knappast påverka arbetssituationen i övrigt i så fall får du ju ta upp det med ag/fcket om det inte upphör.

Naturligtvis förtjänar du inte att någon på jobbet beter sig illa mot dig pga att du brutit ett löfte i en privat relation.

• Loriyana

Fult gjort av dig. Men det borde inte vara något som påverkar dig på jobbet tycker man. Dock hände liknande incident på mitt förra arbete. En gift kollega var otrogen med en annan kollega på en jobbfest. Många tyckte det var väldigt fult gjort (särskilt med tanke på att de var relativt nygifta) och det tisslades och tasslades en del. Jag höll mig utanför och tänkte att hans privatliv inte har något med hans jobb att göra. Betydde inte att jag tyckte det var moraliskt ok det han gjorde, utan snarare att det helt enkelt var något som jag inte hade att göra med. Situationen blev så pass jobbig för kollegan att han valde att byta jobb.

• Carambolan

Jag hade nog ärligt talat bytt till ett jobb där det inte är en massa drama med förhållanden och vänskapsrelationer på arbetsplatsen. Det är rätt skönt att skilja jobb och privatliv åt.

• Anonym (Buhu)

Men buhu då. Du har doppat i någon annan och nu är det synd om dig för att det kommit ut. Du har själv satt dig i denna sits. Så njut nu av det du skapat.

• Gnof36

Lite onödigt att ligga med någon annan när du visste att du skulle dumpa din partner. Kunde du inte väntat en dag? Anyway, inte så mycket att göra åt nu utan att förklara situationen för dina kompisar och hoppas de fattar. I värsta fall får du hitta nytt jobb och nya vänner.

• Pussan
    John22 skrev 2017-03-12 05:48:16 följande:

Ni hade inte gjort slut än och du var otrogen. Du förtjänar allt hat och all svartmålning du får. Hoppas du får ett riktigt helvete.

ojojoj så mycket hat det finns i världen. Bra att få någon att spotta på John?
  • fjanten

Alltså, såklart det inte är rätt att vara otrogen - men jag tycker ändå att det är "självklart" att hon inte behöver veta om du ändå gjorde slut dagen efter. Varför eventuellt förstöra hennes tillit till män bara för att du var en gris den sista dagen av er relation liksom..?

Svar på tråden Var otrogen så nu hatar alla mig