Inlägg från: ggffjlala |Visa alla inlägg
  • ggffjlala

Är det fel att låta barn springa inomhus ?

Hej.

Själv hade jag en son men väldigt mycket spring i benen. Han behövde röra sig mycket för att må bra. Är även naturligt för barn att röra sig mycket för att träna motoriken och stärka kroppen och organen.
    Absolut är bästa när barn kan springa utomhus. Men räcker inte utomhus springet för att tillgodose barnets behov kan man göra som jag gjorde. 
    Jag skaffade en lägenhet på förstår våningen, jag la ljuddämpande mattor på golvet. Jag såg till att han kunde springa på ett tryggt sätt samtidigt som jag försökte minimera störningar för grannar. Tillät inte spring på obekväma tider. Annars fick han röra sig som han ville.

Hade aldrig grannar som klagade, hade dem klagat hade jag dock förklarat vad jag gjort för mitt barn ska må bra samtidigt som jag försöker ta hänsyn till grannarna. Skulle grannen fortfarande vara missnöjd hade jag prioriterat min sons behov före min väldigt ljudkänsliga granne. Kalla mig gärna egoistisk men är mitt ärliga svar. Vuxna och barn har olika behov, tror på kompromiss från bådas håll ifall möjligt.

Allt gott.

Svar på tråden Är det fel att låta barn springa inomhus ?