Inlägg från: Anonym (Medberoende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Medberoende)

Är min tjej missbrukare?

Å gud. Tycker synd om dig, det märks att du inte har erfarenheter av missbrukare. Huruvida hon är det eller ej beror på vem du frågar men det viktigaste är att hon ljugit för dig genom hela erat förhållande.

Hon kan och gör det kallt, beräknande och enkelt.

Hon kommer inte sluta ljuga och hon ljuger inte bara om droger, hon ljuger om allt när det passar henne. Och hon ser övertygande ut, står på sig och hindras inte av skuldkänslor.

Vill du ha det så, fortsätt ihop. Annars gör slut. Hon kommer inte ändra det beteendet eller utveckla större empati/moral.

• Anonym (Medberoende)
    Anonym (ppro) skrev 2017-03-12 20:54:55 följande:

Hon har sagt att hon ska sluta röka men blir irriterad när du frågar om det och säger att det inte kan ske direkt:=bortförklaring. Efter en så lång tid med mariujanamissbruk kommer hon inte ha det lätt att sluta. Uppenbarligen har er relation inte varit tillräcklig orsak till motivation ännu iallafall. Det kanske krävs en rejäl tankeställare för att hon ska sluta, typ som att polisen tar henne med THC i blodet eller liknande.

Ahahaha, fat chance. Då kommer hon bara hata samhället ännu mer och propagera för legalisering. Ytterst få slutar med cannabis. De flesta har ett livslångt förhållande med den drogen.
  • Anonym (Medberoende)
    klyban skrev 2017-03-13 13:10:44 följande:

Men bara för du är hälsofantast och är absolutist, betyder inte alla måste vara detta.

Inte heller att du bestämmer över hennes kropp och konsumtion.

Men många har hybris över att de inbillar sig de har den rätten.

Att ljuga/försköna sanningen i början av ett förhållande är nått i princip alla pysslar med.

Sen är du emot stimuli säger du, och tränar mycket?

Om det är så, så stämmer det inte att du är emot stimuli, då träningen är exakt det samma och frigörande av cannabis liknande ämne, som ger samma effekt som det hon röker.

Så innan man börjar basuner ut sådana saker, så får man nog titta lite närmare på vad man faktiskt gör.

Om du bara slutar fördöma, så kommer du se lögnerna slutar komma.

Detta komemr många ggr av att samhället inte vill annat än stigmatisera.

Och det har 100% påverkan på ditt tänk, då du gör liknande själv.

Och en sak jag alltid säger, och det är att det inte är vad man stoppar i kroppen som definierar en som person utan hur man agerar med omvärlden.

Så är hon i övrigt är fantastisk, så kan man undra vad faan krånglar du då för?

Även har man rökt på i 20år, så lär det aldrig eskalera till att utveckla ett missbruk.

Hahaha, detta ovan är ett typexempel på en hasch-idiot. Det är som att dom alla avprogrammerar sin hjärna. Ts, gillar du inte droger, lögner och missbruk så dumpa tanten. Annars får du höra uppläxningar som det citerade resten av ditt liv från henne och hennes vänner. Det blir bara svårare att göra slut så passa på nu.
  • Anonym (Medberoende)
    klyban skrev 2017-03-13 14:37:58 följande:

Tyvärr finns inget som ens tyder på ett missbruk.

Om TS fortsätter och vara obstinat, så kommer hon aldrig sluta ljuga.

Det har du 100% rätt på.

Fel. Att hon ljuger är en grav indikation på missbruk eller/och obehaglig personlighetsstörning.

Att du skyller hennes 8 månader av lögner på nån annan visar bara hur äckligt ni tänker.

Ungefär som en psykopat/narcissist.

Eller missbrukare.
  • Anonym (Medberoende)
    klyban skrev 2017-03-13 14:52:48 följande:

Det vanliga när någon röker, är att de blir empatiska och eftertänksamma.

Hahaha! "Empatiska". Inget konstigt med att manipulativa människor har mysiga sidor, det är ju det som är själva manipulationen.

Nej, man "blir" inte "empatisk" av ett rus, det är något man har som ligger som en spärr i hjärnan och hindrar en från att tex ljuga.

Cannabisrökare är monster när dom inte är påverkade. Aggressiva, elaka, iskalla, kort stubin etc. Dom behöver röka bara för att vara någorlunda normala.
  • Anonym (Medberoende)
    klyban skrev 2017-03-13 18:08:00 följande:

Blir rätt komiskt och anklaga mig för fabulera, och sen få dessa texter tillbaka som verkligen är att fabulera.

Som att jag kränker någon, ja, om det kränka med fakta

Du kan inte avgöra vad som är korrekt eller inte, för det vet inte ens jag.

Pratar vi om medicinska fakta, så kan vi ge korrekta saker på vissa områden och andra mer diffust.

Och ge korrekt fakta här är enkelt och med källor i många fall, som är vetenskapligt accepterade.

En sak är säker, TS är stigmatiserad och vill inte skapa sig en egen uppfattning.

Men kalla mig gärna ignorant, jag som är en person som utgår för personer agerar och säger och inte vad de har konsumerat eller inte.

(Här låter det som man ska ta obskyra exempel med brott med offer, som tex mord, och sen inbilla sig man har en poäng)

Är det du som är längdtrollet? Du skriver lika kasst och det skulle ju förklara det pundiga beteendet att skriva 20 miljoner trådar om samma sak precis som du hasplar ur dig osammanhängande blaj om cannabis här 20 inlägg i taget.
  • Anonym (Medberoende)
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2017-03-14 12:07:23 följande:

Du kanske ska ge henne lite tid och bara fortsätta visa kärlek så kan det nog bli till din fördel. Jag var i precis samma situation med min man och idag är vi gifta, har ett barn och ett till påväg. Han är chef på ett stort företag nu och jag väldigt glad för hans skull. Jag gjorde precis det jag skrev ovan. Ställde inga krav eller ultimatum. Det tog ett tag, men det var det värt.

Hahaha, antingen är du en knarkare som sprider desinformation åt andra knarkares vägnar eller så är du blåst.

Jag har en väninna som tror att hennes man har slutat röka. Han är dock inte chef för ett stort företag utan pluggar något flummigt år efter år och jobbar deltid med ett skitjobb.

Både jag och min man ser uppenbart att han fortfarande röker, det märks på honom. Och hans kompisar han brukar sova över hos och "kolla på film".

Kompisar som skriker haschtomtar lång väg.

"Han brukade röka hela dagarna och aldrig gå ut, pratade inte med mig och fick ingenting gjort"

Aha. Han är likadan nu men han röker numer i smyg och ljuger om att han har slutat. Hon är så korkad att hon inte ser sånt.
  • Anonym (Medberoende)
    Anonym (Sia) skrev 2017-03-14 13:00:28 följande:

Kommer från en annan liten vinkling. Om du vill att folk ska våga säga sanningen till dig så måste du låta den personen få "falla mjukt" när hon erkänt. Hur lätt tror du det är för henne att vara sanningsenlig mot dig? Du har basunerat ut vilken ultrasund snubbe du är o HATAR allt vad droger/rökning/etc , varit grymt dömande osv.

Hon har fallit pladask för dig, vill inte förlora dig vilket är en stor risk om hon berättar att hon röker, hur lätt är det då att säga som det är, tror du?

Så snälla, ta av dig din gloria Mr perfekt o se din egen skuld i detta! Du ÄR inte lätta att vara sanningsenlig mot, när man blir rädd o vet att du kommer försvinna om man säger som det är, ja då behöver du ändra ditt sätt att vara/tala. Hoppas verkligen du förstår hur jag menar o tar till dig det! Hårda oförstående män är läskiga!

Med det sagt. Om du inte väljer att avsluta denna relation vilket jag spontant tycker du borde. Använd dubbla preventivmedel! Även om hon blir drogfri så ligger beroendet kvar latent o kan blossa upp närsomhelst. Skaffa inte barn med denna kvinna på länge länge länge!

Hon behöver vara stabil o drogfri i minst ett par år. Även gått igenom minst en katastrof i livet o klarat av den utan att falla tillbaka i drogträsket.

Du är ju för fan dum i huvet.

Blir jag kär i en vegan säger jag att jag äter kött. Man ljuger inte för att manipulera sig till ett förhållande, vad är det för skitlogik?

Normala, vuxna människor står för vem dom är och sitt beteende och skyller inte sina lögner på att andra är "perfekta"

Han har inte alls nåt ansvar för att reagera mjukt!

Vad fan lever du i för verklighet? En ettårings?!

Som vuxen är man ärlig och ansvarar för det, inte andras reaktioner. Det är deras rätt att reagera som dom vill och det ska man tåla. Det hör till livet.

Man får inte alla man faller för, har inte rätt till alla man faller för. Vill dom inte ha en som man är-fine.

Antingen är man bra som man är eller så får man ändra på något. Tex lögner.

Herregud...
  • Anonym (Medberoende)
    klyban skrev 2017-03-14 15:43:55 följande:

Det kan man tycka, men i början på relationer och när man träffas.

Så brukar det mörkas en del, det är helt normalt i början på förhållanden.

Och det är knappast så att cannabisen nu en bit in är nått som är hemligt.

Jag dömer inte människor i vad dom konsumerar, utan hur de agerar mot mig.

Normalt?! Ja tydligen i missbrukarkretsar, annars är det tvärtom. Att man lägger papper i toan, sminkar sig varje gång man ses osv är INTE att ljuga. Det är INTE normalt i början av ett förhållande att ljuga om vad för droger man nyttjar.
Svar på tråden Är min tjej missbrukare?