Anonym (Sia) skrev 2017-03-14 13:00:28 följande:
Kommer från en annan liten vinkling. Om du vill att folk ska våga säga sanningen till dig så måste du låta den personen få "falla mjukt" när hon erkänt. Hur lätt tror du det är för henne att vara sanningsenlig mot dig? Du har basunerat ut vilken ultrasund snubbe du är o HATAR allt vad droger/rökning/etc , varit grymt dömande osv.
Hon har fallit pladask för dig, vill inte förlora dig vilket är en stor risk om hon berättar att hon röker, hur lätt är det då att säga som det är, tror du?
Så snälla, ta av dig din gloria Mr perfekt o se din egen skuld i detta! Du ÄR inte lätta att vara sanningsenlig mot, när man blir rädd o vet att du kommer försvinna om man säger som det är, ja då behöver du ändra ditt sätt att vara/tala. Hoppas verkligen du förstår hur jag menar o tar till dig det! Hårda oförstående män är läskiga!
Med det sagt. Om du inte väljer att avsluta denna relation vilket jag spontant tycker du borde. Använd dubbla preventivmedel! Även om hon blir drogfri så ligger beroendet kvar latent o kan blossa upp närsomhelst. Skaffa inte barn med denna kvinna på länge länge länge!
Hon behöver vara stabil o drogfri i minst ett par år. Även gått igenom minst en katastrof i livet o klarat av den utan att falla tillbaka i drogträsket.
Du är ju för fan dum i huvet.
Blir jag kär i en vegan säger jag att jag äter kött. Man ljuger inte för att manipulera sig till ett förhållande, vad är det för skitlogik?
Normala, vuxna människor står för vem dom är och sitt beteende och skyller inte sina lögner på att andra är "perfekta"
Han har inte alls nåt ansvar för att reagera mjukt!
Vad fan lever du i för verklighet? En ettårings?!
Som vuxen är man ärlig och ansvarar för det, inte andras reaktioner. Det är deras rätt att reagera som dom vill och det ska man tåla. Det hör till livet.
Man får inte alla man faller för, har inte rätt till alla man faller för. Vill dom inte ha en som man är-fine.
Antingen är man bra som man är eller så får man ändra på något. Tex lögner.
Herregud...