• Anonym (DIANA)

Åka utomlands utan barnen?

Har sambons 2 barn varannan vecka och vi har under våra 9 år tagit med dom på 2 utomlandsresor. En period innan vi fick egna barn åkte jag och sambon utomlands 2 gånger per år och barnens mamma har överfört negativa tankar på barnen om det och dom tycker vi är orättvisa som åkt så ofta.. 

Har inte varit iväg på 3 år och jag och sambon känner att vi verkligen måste komma iväg bara vi två. Vet att bonusbarnen kommer säga något om ifrågasätta varför dom inte får följa och även igen kommer biomamman överföra vad hon tycker. 

En vecka själva som vuxna borde man väl ändå få åka iväg själva kan jag tycka utan massa sura miner..

• Svar på tråden Åka utomlands utan barnen?
  • BioBonus
    Påven Johanna II skrev 2017-03-13 10:58:34 följande:

Tycker jag har läst den här tråden förr, men det är väl kanske ett vanligt problem. 

Två utlandsresor för barnen på nio år låter i mina öron snålt när det samtidigt är så att ni åkt utomlands utan dem två gånger per år fram tills dess att ni fick gemensamma barn. Konstigt av pappan att vilja förlägga så gott som allt resande med sin sambo och så lite med sina barn.

I övrigt har jag inga synpunkter på att resa i olika konstellationer, det har vi gjort och gör också. 

Vi vet ju i o f s inte om de resor de rest tillsammans har varit weekendresor och de med barnen har varit tre veckor i Asien, det är ju också lite skillnad.

• Påven Johanna II
    BioBonus skrev 2017-03-13 11:02:00 följande:

Vi vet ju i o f s inte om de resor de rest tillsammans har varit weekendresor och de med barnen har varit tre veckor i Asien, det är ju också lite skillnad.

Nej, det är sant. Bra påpekat. Själv tycker jag att avgörande information alltid bör stå i trådstarten trots att jag genom årens lopp verkligen borde lärt mig att det mycket sällan är så. 
  • Anonym (Hmmm)

Ska era gemensamma ungar vara hos bonusbarnen mamma om ni åker?

• BioBonus
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-03-13 11:16:08 följande:

Ska era gemensamma ungar vara hos bonusbarnen mamma om ni åker?

Vad har det med saken att göra vem som är barnvakt åt de gemensamma?
  • Anonym (Hmmm)
    BioBonus skrev 2017-03-13 11:25:11 följande:

Vad har det med saken att göra vem som är barnvakt åt de gemensamma?

Tänkte bara att det kanske är en av anledningarna till mammans gnäll?
  • Froken Lokens
    Stårschan skrev 2017-03-13 09:04:03 följande:

Hur kan du inte förstå att man ibland vill umgås vuxet på tu man hand med sin älskade? Barnen är oftast inte lika intresserade av exempelvis storstadsflanerande, långsittningar på uteserveringar, museer och konserter som vi vuxna är. När våra ungdomar får höra om vad vi ser fram emot att göra på en utlandssemester brukar de inte alls vara sugna på att följa med längre.

Var har jag skrivit att vuxna inte ska få umgås "på tu man hand"? Jag skrev att jag inte förstår att man inte vill ta med sina barn på semestrar man åker på som vuxen. Två olika saker.
  • Stårschan
    Froken Lokens skrev 2017-03-13 13:55:57 följande:
    Var har jag skrivit att vuxna inte ska få umgås "på tu man hand"? Jag skrev att jag inte förstår att man inte vill ta med sina barn på semestrar man åker på som vuxen. Två olika saker.
    Nja - är det? Klart att man vill semestra med sina barn och visa dem världen och ha kul tillsammans, om det nu är på andra sidan jorden eller på en camping eller hemma i farmors sommarstuga. Men många har också en stark önskan om att semestra UTAN barn, för att få vara kärlekspar på heltid i några dagar. Man kanske inte åker på två veckors sol och bad till Bulgarrien utan barn. Men kanske en veckas vandring längs Kungsleden?
  • Anonym (Minna)
    Anonym (DIANA) skrev 2017-03-12 21:16:22 följande:

Har sambons 2 barn varannan vecka och vi har under våra 9 år tagit med dom på 2 utomlandsresor. En period innan vi fick egna barn åkte jag och sambon utomlands 2 gånger per år och barnens mamma har överfört negativa tankar på barnen om det och dom tycker vi är orättvisa som åkt så ofta.. 

Har inte varit iväg på 3 år och jag och sambon känner att vi verkligen måste komma iväg bara vi två. Vet att bonusbarnen kommer säga något om ifrågasätta varför dom inte får följa och även igen kommer biomamman överföra vad hon tycker. 

En vecka själva som vuxna borde man väl ändå få åka iväg själva kan jag tycka utan massa sura miner..

Att ni tagit mer barnen två gånger och ni åkt väldigt mycketutan dom på semestrar, så ja det är snålt att inte låta dom åka med flera gånger.

Att ni åker iväg IBLAND själv på semester bara ni två är inget fel och man behöver rå om varandra själv utan barn (om man vill ha det så). Men de jag läser i din text så har ni åkt själv väldigt mycket. varför knte ta alla barnen på semester dvs bonusbarnen och era gemensamma?

Och att ni istället tar en helg ensamma istället.
  • Anonym (Snålt)

2 semestrar på 9 år för styvbarnen? Medans ni två åkt 2 gånger per år!? Snålt!
    Hur många gånger har de gemensamma barnen åkt med?

• BioBonus
    Anonym (Snålt) skrev 2017-03-13 14:22:55 följande:

2 semestrar på 9 år för styvbarnen? Medans ni två åkt 2 gånger per år!? Snålt!
    Hur många gånger har de gemensamma barnen åkt med?

Är utlandsresor en rättighet numera?
Svar på tråden Åka utomlands utan barnen?