• Anonym (Ts)

Vad ska jag kvinna ha på mig på denna arbetsintervju?

Jobbet är stödassistent på en daglig verksamhet.

När man googlar hittar jag inget bra tips riktigt. Det är ju liksom inte kostym-jobb direkt.

Hel och ren och se seriös ut vet jag ju men någon som vill ge lite mer detaljerade tips?

• Svar på tråden Vad ska jag kvinna ha på mig på denna arbetsintervju?
  • Elis73

Välputsade skor, byxor, skjorta som kragen kan sticka fram på och en enfärgad tröja. Safe och varken för fint eller för enkelt. Skulle passa på de flesta intervjuer.

• Anonym (Ts)

Har snygga skor, väska och kappa. Tänkte ha ett par neutrala svarta jeans och sen någon topp/tröja till men frågan är vilken... vad för typ av tröja/blus? Och vilka smycken till?

• Anonym (Ts)
    Elis73 skrev 2017-03-13 14:21:54 följande:

Välputsade skor, byxor, skjorta som kragen kan sticka fram på och en enfärgad tröja. Safe och varken för fint eller för enkelt. Skulle passa på de flesta intervjuer.

Skjorta med tröja är ju smart, lagom välklätt men ändå inte för mycket.
  • linani

Ta något vardagssnyggt bara

Exempelvis:

Mörka blåjeans utan slitningar och en vit eller blå skjorta.

Svarta byxor, en snygg topp/blus och en kofta över.

Matcha båda med stilrena boots eller stövletter (inte för hög klack) eller motsvarande.

Lycka till!

• Anonym (Ts)

Ska tillägga att det är en gruppintervju så det är första steget innan man blir vald vidare :)

• Anonym (Ts)
    husetsfru skrev 2017-03-13 14:24:29 följande:

Jag hade hela, rena jeans och topp. Håret i inbakad fläta. Lite mascara.

När du skriver topp, vad för slags topp menar du då? :) finns ju alla möjliga
  • Anonym (Ts)
    linani skrev 2017-03-13 14:24:46 följande:

Ta något vardagssnyggt bara

Exempelvis:

Mörka blåjeans utan slitningar och en vit eller blå skjorta.

Svarta byxor, en snygg topp/blus och en kofta över.

Matcha båda med stilrena boots eller stövletter (inte för hög klack) eller motsvarande.

Lycka till!

Tack! Jo men jag vet liksom inte vilken topp jag ska välja så ville ha lite idéer som t ex det första svaret :)
  • linani
    Anonym (Ts) skrev 2017-03-13 14:22:04 följande:

Har snygga skor, väska och kappa. Tänkte ha ett par neutrala svarta jeans och sen någon topp/tröja till men frågan är vilken... vad för typ av tröja/blus? Och vilka smycken till?

Ha inga extra eller överdrivna smycken utöver de som du bär i vanliga fall (typ klocka, vigselring).

Mina jeans gick SÖNDER en gång på vägen till en jobbintervju, skitstort hål på låret, jag fick tjänsten ändå
  • Anonym (Ts)
    linani skrev 2017-03-13 14:28:44 följande:

Ha inga extra eller överdrivna smycken utöver de som du bär i vanliga fall (typ klocka, vigselring).

Mina jeans gick SÖNDER en gång på vägen till en jobbintervju, skitstort hål på låret, jag fick tjänsten ändå

Okej tack! Brukar använda ett Thomas sabo armband och örhängen i silver, men kör på det då :)

Haha oj då!! :) ramlade du eller hur gick det till? Tack för hjälpen
  • taquine
    Anonym (Ts) skrev 2017-03-13 14:26:39 följande:
    Tack! Jo men jag vet liksom inte vilken topp jag ska välja så ville ha lite idéer som t ex det första svaret :)
    Skulle nog ha en snygg kofta över toppen/blusen , och var sparsmakad med smycken. Kan lätt se pråligt ut. 
    Lycka till förresten;)
    Goodness me
  • linani

Vad har du för toppar hemma? Hur klär du dig i vanliga fall? Onödigt att köpa helt ny garderob inför en gruppintervju.

Ta något som är neutralt i färgen och omönstrat, eller diskret mönstrat. Viskos kan kännas festligare än bomull, men en lagom tight vit bomulls-top är inte heller fel.

Eller nåt sånt här?

www.lindex.com/m/se/dam/oeverdelar/7526906/Topp/
  • linani

Haha oj då!! :) ramlade du eller hur gick det till? Tack för hjälpen

Hahaha, nej, det var bara jeans i dålig HM-kvalitet som sprack i sömmen
  • husetsfru
    Anonym (Ts) skrev 2017-03-13 14:25:49 följande:

När du skriver topp, vad för slags topp menar du då? :) finns ju alla möjliga

Nån du känner dej bekväm i.

Klä inte ut dej ;)
  • Anonym (Ts)
    linani skrev 2017-03-13 14:35:28 följande:

Vad har du för toppar hemma? Hur klär du dig i vanliga fall? Onödigt att köpa helt ny garderob inför en gruppintervju.

Ta något som är neutralt i färgen och omönstrat, eller diskret mönstrat. Viskos kan kännas festligare än bomull, men en lagom tight vit bomulls-top är inte heller fel.

Eller nåt sånt här?

www.lindex.com/m/se/dam/oeverdelar/7526906/Topp/

Är ganska intresserad av mode och har en stoooor garderob hehe. Har flera olika stilar, det är därför jag tycker detta är så svårt :) men fick upp en bra bild nu, så tack för hjälpen. Har aldrig jobbat inom denna bransch förut så vet inte riktigt hur man klär sig där på jobbet men dina svar hjälpte!
  • Anonym (Ts)
    husetsfru skrev 2017-03-13 14:51:00 följande:

Nån du känner dej bekväm i.

Klä inte ut dej ;)

Haha nej då det är ingen risk... men jag känner mig ju bekväm i allt jag har i garderoben så det är ganska luddiga svar du kommer med ;)
  • Anonym (Ts)
    taquine skrev 2017-03-13 14:33:52 följande:

Skulle nog ha en snygg kofta över toppen/blusen , och var sparsmakad med smycken. Kan lätt se pråligt ut. 

Lycka till förresten;)

Tack så hemskt mycket, du har helt rätt i att det lätt blir för pråligt :)
  • Anonym (anon)
    Anonym (Ts) skrev 2017-03-13 15:30:51 följande:

Tack så hemskt mycket, du har helt rätt i att det lätt blir för pråligt :)

Instämmer i förslaget på skjorta / blus och tröja, både mörkblå och svarta jeans hade funkat bra för denna typ av tjänst. Utöver att inte ha stora smycken hade jag dessutom valt neutralt el inget nagellack, gissar att det är en roll där man förväntas vara beredd att hugga i rent fysiskt.

Lite off topic men kanske till nytta likväl....; deltog nyligen i en gruppintervju på min arbetsplats (i rekryterande funktion då) och på standardfrågan "presentera dig själv" rabblade nio utav tio upp ålder, civilstånd, var de bodde och antal barn samt vad de jobbade / jobbat med. Helt ointressant i sammanhanget, rekryteraren vet ju redan var du jobbat när du kommit så långt. Den tionde (som nu jobbar hos oss) sa "Hej, jag heter x och kommer senast ifrån x." och gick sedan vidare till att kort beskriva några av sina mer utmärkande drag och hur de yttrade sig i en arbetssituation. Stack verkligen ut, på ett positivt sätt!
  • husetsfru
    Anonym (Ts) skrev 2017-03-13 15:30:04 följande:

Haha nej då det är ingen risk... men jag känner mig ju bekväm i allt jag har i garderoben så det är ganska luddiga svar du kommer med ;)

Skrev snabbt på jobbet.

Nu vet jag ju inte vilken stil du har eller vilka kläder du har i garderoben. Men en topp, modell figurnära t-shirt. Enfärgad. Kort ärm.

Jag hade valt grått eller svart, men bara för att jag inte är så bekväm i färger. I en gruppintervju kanske du syns mer med en starkare färg.

Över det en lite längre kofta som inte är allt för varm, man blir varm när man är nervös.

Små örhängen, klocka, ev vigselring.

Inget eller genomskinligt nagellack.

Blåjeans. Rena sneakers, om det passar vädret den dagen.
Svar på tråden Vad ska jag kvinna ha på mig på denna arbetsintervju?