• Champis

Balsam eller balsam/schampo för barn

Min dotter har så elektriskt hår nu. Kan nappt kamma henne. Håret står bara rakt ut.

Har någon ett bra tips på ett balsam eller balsamschampo som inte innehåller en massa kemikalier utan är milt men gör håret mjukt?

Måste få ordning på detta. Hon är två år och vi vill inte snagga henne för att få fason på håret.

• Svar på tråden Balsam eller balsam/schampo för barn
  • Amorella

Vi har Bamses barnbalsam från Apoteket. Det innehåller väl förvisso en del kemikalier precis som alla produkter, men det står i alla fall att det bara är "milda och beprövade ingredienser".

• Anettan73

Balsamspray säger jag med... Min son är 2.5 år o har hockeyfrilla... Han får ett super rufs baktill o han är lite väl lite för att tvätta varje dag.... Jag har använt natusans....

• mammatilldig

anettan- ts är inte så förtjust i att "balsamera" med kemikalier. den ni använder är med på snf lista öever SÄMST produkter

• sunce

Oo, tom miniderm är sämst, och de rekommenderar BVC.

Vad jobbigt, inget är ju bra.

• mammatilldig

sunce- jodå det finns bra produkter. bröstmjölk och kallpressad olja tex det finns även färdiga köpe produkter som är naturliga.

• Champis

mammatilldig) Men har du några exempel på bra produkter och var man kan få tag på dom.

Svar på tråden Balsam eller balsam/schampo för barn