Naturvetenskapligsprogrammet på gymnasiet.. För svårt?
Hej, om ett år ska jag välja gymnasium (fråga mig inte varför jag skriver på familjeliv.se). Det är inte skolan jag tvivlar över utan det är programmet. Jag har lite över medelbetyget, alltså C/B i allt. Naturvetenskapliga programmet funderar jag över men det känns som om att jag kommer ha det skitsvårt för mig. Samhällsvetenskapliga programmet kommer jag antagligen få bra betyg på eftersom jag har lätt för mig i SO, svenska osv. Men det är ju inte direkt det jag villa arbeta med i framtiden. Jag vill gärna bli miljöforskare eller miljöingenjör. Matte gillar jag men har några svårigheter i algebra liksom fysik eftersom de går ihop. Kemi och biologi är jätteroligt.
Natur inriktning samhälle då? Äh, jag vet inte. Har ångest därför det känns som om jag aldrig skulle klara av matten eftersom min mattelärare just nu suger. Är det någon av er som har gått/går natur och gick ut med medelbetyg i nian? Kommer jag klara av det med tanke på mina kunskaper och min begåvning? Plugg är jag redo för och vet att det kommer + mina föräldrar är grymma på matte. Tacksam för svar