Utdragen tand/tänder :( långt
Jag är 24 år och går till tandläkaren varje år på kontroll. Oftast är det något att fixa och så har det vart sen kag va liten. Pappa hae haft löständer så länge jag minns så vet inte om dåliga tänder går i släkten? Borstar tänderna men är bara människa och det händer att jag glömmer och kommer på det när jag håller på att somna och väljer att inte stiga upp.
Va till tandläkaren förra torsdagen efter nån tids ont och några dagars värk från helvetet, dom sa det antagligen är inflammation i käken av en tand där dom hitta en spricka gömd mellan tanden jag inte märkt av. Dom tyckte tanden kändes svag så dom borra lite runt sprickan och aåg att den va helt död innuti så den fick dras bort. Det är 3e tanden bakifrån i munnen så det syns inte MEN dom sa att det kan ha spritt sig till nästa tand för mellan tanden dom drog bort va det en stoe spricka i denna tand också..dom la en tillfällig lagning och medicin inuti, och sa att jag kommer få ett val, att FÖRSÖKA rotfylla men att det finns risk att set inte funkar eller dra ut direkt då jag ska tillbaka om 3v. Sen är det visdomstanden längst bak så kommer alltså sakna 3 tänder i rad om jag måste dra ut dem nångång. Och andra visdomstanden på andra sidan.. mår så sjukt dåligt pga detta. Att jag inte märkt något, att jag är 24 år och måste dra ut vanliga tänder :( är ensamstående mammaledig med en 1 åring och har inte precis råd av laga tandimplantat.. hur mycket kostar det? Kommer det kännas om man hånglar? ( dum fråga kanske men det känns hemskt pinsamt om det gör det i min ålder ) någon som vart med om samma med lugnande ord? Pga ekonomin har jag lust att bara dra ut skiten då rotfyllning kanske inte ens fungerar så jag ändå måste dra ut. Men vet inte. Tänk att kanske snart sakna 4 tänder nere i käften i min ålder om jag räknar med visdomständerna nere. Dom uppe är utdragna..
Förlåt för långt, ville bara skriva av mig.