• ett plus ett är lika med tre

Ingen mens inget plus

Jag blir tokig snart.

Jag är på bim+8 nu. Har endel billiga tester hemma så jag har testat lite utan resultat.

Igår köpte jag ett cb test bara för att vara säker på att det inte var de här billiga testerna som inte funkar, men inget plus med det heller.

Min mens är ganska regelbunden och är max sen ett par dagar.

Jag har alltid molvärk och ömma bröst innan mens, börjar typ en vecka innan. Nu har jag haft molvärk i snart två veckor men inga ömma bröst.

Men jag är väl inte gravid då, för annars borde väl testet igår visat plus om jag nu skulle vara gravid? Eller kan man plötsligt vara låghormonare fast man inte varit det innan?

• Svar på tråden Ingen mens inget plus
  • Vickan I

Ja det "borde" visat nu. Antagligen släppte inte ngt ägg denna cykel. Det kan göra mensen sen, sparsam el att den helt uteblir den cykeln. Känningarna av mens på gång kan man då ha ändå. Varken ovanligt el farligt men jobbigt så klart om man önskar sig det där plusset.

• As86

Hej.

Jag är i samma läge som dig. Äl +9 idag och ingen mens och inget plus. Misstänkte redan vid äl att den uteblev, dock har aldrig mensen uteblivit förr. Men nu är det så. Äl-tester börjar visa en svag stegring nu så jag har nog bara hoppat över en cykel.

Har du testat äl-tester nu?

• ett plus ett är lika med tre
    As86 skrev 2017-03-15 05:49:15 följande:

Hej.

Jag är i samma läge som dig. Äl +9 idag och ingen mens och inget plus. Misstänkte redan vid äl att den uteblev, dock har aldrig mensen uteblivit förr. Men nu är det så. Äl-tester börjar visa en svag stegring nu så jag har nog bara hoppat över en cykel.

Har du testat äl-tester nu?

Ja äl-testerna visar absolut ingenting dom heller.
  • As86

Okej. Jag hoppas att det visar sig ett plus eller streck på äl-test. Ovissheten är den största fienden. :(

• Agge83

Med mitt första barn tog det nästan 2 veckor innan det visade, å allt stämde vid ul ändå. Ibland kan det ta sådan tid sa bm till mig då! Lycka till :)

• Snuttis2

Ta en kontakt med gyn o be om att få ta ett blodprov ifall det rullar på några dagar till utan att mensen kommer!

• As86

Vet inte om du vill veta. Men jag fick plus idag. Äl stegrigen blev full och avtog aldrig.. visade sig att jag ändå är gravid, jag som var övertygad om att ägglossning uteblev sist.

Hoppas verkligen att du får samma svar.

• Flikkan92

Sitter i samma sits. Är på BIM+22 idag och har molvärk i princip varje dag lite grann. Om äl uteblev sist så antar jag att mensen kommer om en vecka typ.. Å allt man önskar är ett plus :(

• Lucy Cat

Jag är på BIM+7, ingen mens, inget plus.

Börjar tro att jag är skengravid.. Mår illa och blir yrslig, och har molvärk heeeela tiden. :(

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • GAndrea

Jag gick över beräknad mens med 10 dagar innan jag fick den. Blödde jättemycket och längre än vanligt. Misstänkte att jag fick missfall då. Men inget gravtest visade gravid. 3 månader senare gick jag över med 14 dagar innan testet visade gravid och då stod det 2-3 veckor. Fick aldrig se 1-2 veckor vilket var tråkigt. Så ha is i magen, lättare sagt än gjort, men du kommer inte leva i ovisst för evigt. Håller tummarna!

• bejbiij

är sen med 9 dagar idag den 19/3-17 
    gjorde gravtest den 14/3-17 men visade - tyvärr :( 

så jobbigt detta när man vill något så gärna.. hoppas du får ett + snart om det är det du vill Hjärta

Svar på tråden Ingen mens inget plus