• Anonym (Camilla)

3barn på lvu

Hej jag har rätt stort problem med soc de tog mina barn för 3år sedan jag o pappan är gifta bor ihop. Då vi har 4 barn ihop så får vi har minsta tösen hemma jag väntade henne när våra andra barn omhändertogs 2013. Nu till frågan vi har fått utökat umgänge på pojken en helg i månaden med över nattning o sedan våra två flickor får bara ha umgänge var tredje lördag 09:00-17:00 sen händer de inte mer med soc. Trots allt vi varit på o frågat om varför inte de får utökat umgänge någon mer som kan ge mig lite tips på hur jag ska försöka får hem våra barn

• Svar på tråden 3barn på lvu
  • Påven Johanna II
    Anonym (Camilla) skrev 2017-03-15 10:51:00 följande:

Hej jag har rätt stort problem med soc de tog mina barn för 3år sedan jag o pappan är gifta bor ihop. Då vi har 4 barn ihop så får vi har minsta tösen hemma jag väntade henne när våra andra barn omhändertogs 2013. Nu till frågan vi har fått utökat umgänge på pojken en helg i månaden med över nattning o sedan våra två flickor får bara ha umgänge var tredje lördag 09:00-17:00 sen händer de inte mer med soc. Trots allt vi varit på o frågat om varför inte de får utökat umgänge någon mer som kan ge mig lite tips på hur jag ska försöka får hem våra barn

Ja, det var ju ett rätt stort problem. Minst sagt. Men det är svårt att råda dig alls när jag inte vet omständigheterna kring omhändertagandet och om det som då var anledningen till att ni inte själva kunde ha barnen har förändrats.

Fungerar det bra med det hemmavarande barnet? Får ni någon stödinsats när det gäller henne?
  • Anonym (Camilla)

Soc sa att de var hygiens o att de kommit in anmäla från förskolan kan tillägga att min man har två barn sedan innan den störstas mamma o morfar o mormor anmälde jätte mycket så de räkna ihop anmälningarna o säger att vi har 11 stycken tycker inte de får göra så för de som gäller våra gemensamma barn ska börja där i inte räkna med gammalt

• Anonym (Camilla)

Hemma varande barnet hade vi Familjebehandlare ett år för sedan avslutade de o hade inget o säga om de så hon får vara kvar. Kan tilllägga att vi flyttat från de huset vi bodde i då där vi upptäckte mögel när vi flyttade. Då vi hade tvättstuga i källan så kom vi fram till varför kläderna kunde lukta

• Kjell2

Ta en dialog med soc om vad som krävs för att LVU ska upphävas.

Läs också dom och underlag noggrant. Ta ett snack med er advokat.

• Anonym (Camilla)

Dialog går inte ta med Gnosjö socialkontor vi har frågat de från första börja vad vi ska rätta till o fixa innan vården kan upphöra inget ska svar bara prata förbi de hela tiden

• Anonym (Jag)

Har de väl lyckats ta dina barn är det ganska omöjligt att få dem tillbaka tyvärr.
    Var bra föräldrar till den ni har hemma för soc kommer kämpa för att få placera även det barnet!

• Kjell2
    Anonym (Camilla) skrev 2017-03-15 11:24:33 följande:

Dialog går inte ta med Gnosjö socialkontor vi har frågat de från första börja vad vi ska rätta till o fixa innan vården kan upphöra inget ska svar bara prata förbi de hela tiden

Gå via er advokat
  • Anonym (Kämpa på)

Tycker du utelämnar lite för mycket detaljer kring varför barnen omhändertogs. På vilket sätt var hygienen bristande? Fanns det annan problematik familjen oxå? Jag har själv gjort en anonym anmälan till soc en gång pga barn som bodde i ett skitigt hem, alltså det var så snuskigt hemma hos dem att jag inte ens skulle låta min hund bo där.. dom barnen togs inte utan föräldrarna fick en chans att sköta sitt och barnens hem bättre. Tycker ofta att folk som skriver om att barnen har omhändertagits förskönar anledningen väldigt mycket, men jag ska inte påstå att det är så i erat fall!

Ni får väll kontakta advokat och kämpa på för att få era barn tillbaka om ni känner att ni kan klara av att ge dom ett tryggt, rent och bra hem nu. Lycka till!

Svar på tråden 3barn på lvu