• Linux1003

Vad ska jag köpa för present?

Min fru fyller år snart och jag är helt förtvivlad och har ingen som helst fantasi/aning på vad jag ska köpa till henne. Hon fyller inte jämt och ligger på övre 40 sträcket. Hon har allt som kan tänkas. Hon önskar lite kläder men det får hon ju rätt ofta oavsett om hon fyller år eller inte. Jag tycker det är rätt tråkig present. 

Har tagit upp om upplevelser och egen tid men får ingenting konkret tillbaka. Vi har problem med barnpassning så att åka bort på tumanhand och hotellnatt som vore ett önskescenario finns inte med på kartan. Hon använder inga sexleksaker och meningslöst med sexiga underkläder då hon sällan använder dessa och hon har flera uppsättningar som hon inte ens har testat ännu. Inga tekniska prylar och smycken heller. Hon har däremot sett en märkesväska för närmare 3000 som hon skämtsamt visade upp häromdagen. 

Jag brukar vara bra på överraska henne på födelsedagar, julafton, namnsdagar osv men nu känner jag att ingenting är tillräckligt bra. 

Har ni något bra tips på presenter eller ska jag köpa märkesväskan? 
  • Svar på tråden Vad ska jag köpa för present?
  • Anonym (Duff)

En badrumsvåg av finare sort.

• Stårschan

Har hon ingen hobby eller intresse som du kan köpa något lämpligt tillbehör till? En bra bok av en favoritförfattare? Det behöver ju inte alls vara stort och dyrt, bara det ger signaler om att du uppskattar henne för den hon är.

Trevligt att du ofta köper kläder åt henne även när det inte är högtidsdag.

• Anonym (Såklart)

Väskan såklart!

Det var inget skämt utan en hint....

• Linux1003
    Stårschan skrev 2017-03-15 11:08:54 följande:

Har hon ingen hobby eller intresse som du kan köpa något lämpligt tillbehör till? En bra bok av en favoritförfattare? Det behöver ju inte alls vara stort och dyrt, bara det ger signaler om att du uppskattar henne för den hon är.

Trevligt att du ofta köper kläder åt henne även när det inte är högtidsdag.

Tack för tipsen. Sist fick hon 20 timmars ridning. Även om hon uppskattade det jätte mycket så tyckte hon att hon blev lite låst och svårt att få ihop med alla andra aktiviteter. Boktipset är kanon men den bok som jag vet hon önskar sig kommer först ut i bästa fall ve 14 och jag har ca 10 dagar på mig.
  • Linux1003
    Anonym (Duff) skrev 2017-03-15 11:04:25 följande:

En badrumsvåg av finare sort.

Vi har redan en kanon fin.
  • Linux1003
    Anonym (Såklart) skrev 2017-03-15 11:16:45 följande:

Väskan såklart!

Har inga problem med att köpa den men känner att det blir lite väl häftigt och ribban höjs för varje år och det är förstås mitt eget fel. Det blir förmodligen väskan om jag inte hittar bättre alternativ.
  • Anonym (Ja, givetvis väskan!)
    Anonym (Såklart) skrev 2017-03-15 11:16:45 följande:

Väskan såklart!

Ja, eller hur? Tänkte exakt samma, precis så man själv gjort hur många gånger som helst Oskyldig
  • Famous

Jag hade blivit glad för:

En riktigt gosig morgonrock

Ett par gosiga tofflor

Stora fina tekoppar med ett gott löste( och en sån där tehållare om man inte har) , nån fin chokladbit, fina servetter och doftljus. Inslaget fint så är det trevligt att få.

Prenumeration på en tidning jag gillat.

En massage, fotvårdsbehandling eller ansiktsbehandling.

Köp för Gud skull inga rynkkrämer :D

Fundera på vilka affärer hon ofta vill gå i och därifrån kanske du annars kommer på nåt.

Väldigt gulligt av dig att uppvakta din fru så där men förstår att det inte kan springa iväg i pris. Då blir det ännu större förväntningar nästa och nästa och nästa ....

Lycka till :)

• elyse

Har ni badkar? Köp en fin box på t.ex. Lagerhaus och fyll med badbomber. Lägg också i ett guldkuvert med ett presentkort på butiken där hon kan köpa väskan, om hon vill det.

• Linux1003
    Famous skrev 2017-03-15 11:31:19 följande:

Jag hade blivit glad för:

En riktigt gosig morgonrock

Ett par gosiga tofflor

Stora fina tekoppar med ett gott löste( och en sån där tehållare om man inte har) , nån fin chokladbit, fina servetter och doftljus. Inslaget fint så är det trevligt att få.

Prenumeration på en tidning jag gillat.

En massage, fotvårdsbehandling eller ansiktsbehandling.

Köp för Gud skull inga rynkkrämer :D

Fundera på vilka affärer hon ofta vill gå i och därifrån kanske du annars kommer på nåt.

Väldigt gulligt av dig att uppvakta din fru så där men förstår att det inte kan springa iväg i pris. Då blir det ännu större förväntningar nästa och nästa och nästa ....

Lycka till :)

Känns fantastiskt med alla tips och råd och stort tack för att ni anstränger er. Hon har dessvärre i stort sätt allt du rabblar här uppe. Massage får hon av mig rätt ofta och fotvård var hon på för ca en månad sedan. Rynkkrämer köpte jag på direkt order när jag var på utlandstjänsteresa. 

Det känns som att väskan är det enda alternativet men det bär mig emot. Inte för att den kostar för mycket men för att det blir så förutsägbart.  
Svar på tråden Vad ska jag köpa för present?