• Linux1003

Vad ska jag köpa för present?

Min fru fyller år snart och jag är helt förtvivlad och har ingen som helst fantasi/aning på vad jag ska köpa till henne. Hon fyller inte jämt och ligger på övre 40 sträcket. Hon har allt som kan tänkas. Hon önskar lite kläder men det får hon ju rätt ofta oavsett om hon fyller år eller inte. Jag tycker det är rätt tråkig present. 

Har tagit upp om upplevelser och egen tid men får ingenting konkret tillbaka. Vi har problem med barnpassning så att åka bort på tumanhand och hotellnatt som vore ett önskescenario finns inte med på kartan. Hon använder inga sexleksaker och meningslöst med sexiga underkläder då hon sällan använder dessa och hon har flera uppsättningar som hon inte ens har testat ännu. Inga tekniska prylar och smycken heller. Hon har däremot sett en märkesväska för närmare 3000 som hon skämtsamt visade upp häromdagen. 

Jag brukar vara bra på överraska henne på födelsedagar, julafton, namnsdagar osv men nu känner jag att ingenting är tillräckligt bra. 

Har ni något bra tips på presenter eller ska jag köpa märkesväskan? 
  • Svar på tråden Vad ska jag köpa för present?
  • Linux1003
    elyse skrev 2017-03-15 11:35:07 följande:

Har ni badkar? Köp en fin box på t.ex. Lagerhaus och fyll med badbomber. Lägg också i ett guldkuvert med ett presentkort på butiken där hon kan köpa väskan, om hon vill det.

Bra tips med badbomber. Jag har 3 ungar som också vill ge mamma en present så då får en av dem inhandla det till helgen. 
  • Anonym (Ja, givetvis väskan!)
    Linux1003 skrev 2017-03-15 15:04:44 följande:
    Känns fantastiskt med alla tips och råd och stort tack för att ni anstränger er. Hon har dessvärre i stort sätt allt du rabblar här uppe. Massage får hon av mig rätt ofta och fotvård var hon på för ca en månad sedan. Rynkkrämer köpte jag på direkt order när jag var på utlandstjänsteresa. 

Det känns som att väskan är det enda alternativet men det bär mig emot. Inte för att den kostar för mycket men för att det blir så förutsägbart.  
    Problemet med att tänka att det blir förutsägbart är ju att om hon spissat in sig på väskan och kanske till och med fått för sig att hon ska få den då hon hintat om att hon vill ha den, är ju att om hon inte får den så kanske hon blir besviken.
    Den är ett säkert kort och jag slår vad om att hon kommer att bli överlycklig. Om du vill så kan du ju göra den mindre förutsägbar - slå in väskan samma dag, och precis innan du slår in den och ger henne den så har du smugglat ner en enda röd ros och ett kort med en fin personlig text, den lär hon inte vänta sig! Glad
  • K med lilla E
    Linux1003 skrev 2017-03-15 15:04:44 följande:
    Det känns som att väskan är det enda alternativet men det bär mig emot. Inte för att den kostar för mycket men för att det blir så förutsägbart.  
    Men är det inte bra att hon får något hon önskar sig? Dessutom, du nämner att priset på väskan var rätt högt, vad kostade då inte 20 timmars ridning??
  • John22

Ta något intresse hon har och köp något riktigt exklusivt med koppling till det. En person som gillar att skriva för hand blir till exempel väldigt glad för en finare penna.

Du skulle även kunna ordna något roligt och fint med till exempel bilder av barnen eller hela familjen - kanske anlita en konstnär och göra en målning av ett fint familjefoto.

• Stårschan
    Anonym (Ja, givetvis väskan!) skrev 2017-03-15 15:13:59 följande:
    Problemet med att tänka att det blir förutsägbart är ju att om hon spissat in sig på väskan och kanske till och med fått för sig att hon ska få den då hon hintat om att hon vill ha den, är ju att om hon inte får den så kanske hon blir besviken.
    Den är ett säkert kort och jag slår vad om att hon kommer att bli överlycklig. Om du vill så kan du ju göra den mindre förutsägbar - slå in väskan samma dag, och precis innan du slår in den och ger henne den så har du smugglat ner en enda röd ros och ett kort med en fin personlig text, den lär hon inte vänta sig! Glad
    Det där är ju lite beroende på hur man är som person. Jag hade nog snarare blivit lite besviken om jag hade fått just den enda sak som jag hade hintat om, av den anledningen att det är så totalt fantasilöst. Och ärligt talat - 3000 kr för en handväska, är inte det lite att elda upp pengarna i onödan? TS, du känner din fru bäst. Om jag hade pekat på en väska för 3000 kr och skämtat med min man om att han kunde köpa en sådan åt mig, så räknar jag med att han hade fattat att jag verkligen menade det som ett skämt, och att jag skulle bli förbannad om han slängde bort så mycket pengar på en skitsak. Din fru kanske var mer seriös i sitt hintande, och då är det en annan sak. Vi som inte känner henne vet inte hur hon egentligen menade.
  • Linux1003
    Anonym (Ja, givetvis väskan!) skrev 2017-03-15 15:13:59 följande:

Den är ett säkert kort och jag slår vad om att hon kommer att bli överlycklig. Om du vill så kan du ju göra den mindre förutsägbar - slå in väskan samma dag, och precis innan du slår in den och ger henne den så har du smugglat ner en enda röd ros och ett kort med en fin personlig text, den lär hon inte vänta sig! 

Hon kommer ha blandade känslor för väskan. Både bli glad men också tycka att den var väldigt dyr.
  • Domesticgoddess

Jag förstår din tvekan inför väskan, roligare med en överraskning än "beställning".

Föreslår att du pratar ihop dig med hennes närmsta väninna om datum och ger henne en spadag med övernattning för dem båda. Vet inte var i landet ni bor men häromkring (södra delarna) kan man ofta hitta erbjudanden runt en dryg tusenlapp per man för spa, övernattning och trerätters.

• Linux1003
    K med lilla E skrev 2017-03-15 15:15:46 följande:

Men är det inte bra att hon får något hon önskar sig? Dessutom, du nämner att priset på väskan var rätt högt, vad kostade då inte 20 timmars ridning??

Det är sant men då fyllde hon hyfsat jämt.

Jag ansåg då att hon verkligen behövde komma hemifrån och få egen tid med sin största hobby.
  • Stårschan
    K med lilla E skrev 2017-03-15 15:15:46 följande:
    Men då har man ju åtminstone fått 20 timmars kvalitetstid med hästar. Det kostar. En handväska får man för ett par hundralappar.
  • Linux1003
    John22 skrev 2017-03-15 15:18:23 följande:

Ta något intresse hon har och köp något riktigt exklusivt med koppling till det. En person som gillar att skriva för hand blir till exempel väldigt glad för en finare penna.

Du skulle även kunna ordna något roligt och fint med till exempel bilder av barnen eller hela familjen - kanske anlita en konstnär och göra en målning av ett fint familjefoto.

Gillar verkligen idéen med familjefoto. Det blir nog julklapp.
Svar på tråden Vad ska jag köpa för present?