• Klatermaja

Fler som fullkomligt ÄLSKAR "Anne på Grönkulla"?

Jag har serien på VHS sedan barnsben, men fick den på DVD i julklapp av maken (bättre kavlitet och så finna avsnitte med som min lillebror av misstag bandat öve + att fortsättningen på historian och special scenes finns med). Jag har haft ett maraton och sett alla avsnitt (typ 11 timmar ) sen i fredags .

Finns det fler än mig som är helt nerkärade i den bästa storyn som någonsin gjorts???

/Klatermaja
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-05 17:21:06:
    www.anne3.com/ - officiell hemsida!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-05 17:41:02:
    Test: Vem är du i Anne på Grönkulla?

lmm-anne.net/annefriendquiz.htm
  • Svar på tråden Fler som fullkomligt ÄLSKAR "Anne på Grönkulla"?
  • Klatermaja

Meli: Den har aldrig visats på TV... den är inte så bra, de första delarna är bäst!! Det diskuteras även om det ska komma en fjärde!

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Surfinia

Tack för svar Klatermaja.....kanske skulle försöka mig på den otextade iallafall.
    Är det någon som vet vilken kanal som Anne på Grönkulla gick på? Har för mig att det var 3:an, men kan ha fel.

• Surfinia

Kom på att det var nog Vägen till Avonlea som gick på 3:an, inte Anne på Grönkulla.

• Klatermaja

Surfinia: Det var på dåvarande kanal 1 tror jag.

• Hallonpaj

Här är vägen till Avonlea: us.imdb.com/title/tt0098900/

Så bra!!! Lika mysig stämning som Anne på Grönkulla. Undrar om den finns som dvd-box?

Sarah Polley som hade huvudrollen där, en roll som liknade Anne lite grann, går det ju bra för nu. Hon har haft en del bra roller tex Vikten av vatten. Nyligen såg jag henne i en jättesorglig film där hon spelade en unga mamma som dog i leukemi, Mitt liv utan mig. Hon hade två små flickor, precis som jag. Gissa om jag bölade??

• olivettan

Klatermaja: Dom här dvd filmerna som du fick i julklapp. Är det svensk text eller?

• Klatermaja

olivettan: Nej, det går inte att få tag på serien med svensk text, allt är import!

• Trynträ

Hehe. Och jag som tyckte serien var så tråkig. Hade en kompis som älskade den men själv störde jag mig bara på hon som spelade Anne.

• SheRa

Om det är någon som vill sälja DVD-samlingen (5st) på svenska (Collector's edition) köper jag de jätte gärna.

Svar på tråden Fler som fullkomligt ÄLSKAR "Anne på Grönkulla"?