• tomten12

Gördel mot gasmagen

Jo, har just plussat i min 4:e graviditet och jag har redan ( 4+3) fått en rejäl gasmage.. Är platt om magen i vanliga fall så det syns ganska tydligt. Sista graviditeten så höll denna mage i sig till v 12 då den riktiga bebismagen kom och tog över.

Min fråga är nu, vad säger ni om man köper en sådan där mjuk gördel och håller i magen med i ngn vecka? Det är ju ändå bara svullna tarmar så det kan väl inte vara så att man skadar den lille menar jag.. Och självklart skall den ju inte sitta så hårt att det är obekvämt heller.. mer som ett tajt linne typ..

Vad tror ni?

• Svar på tråden Gördel mot gasmagen
  • Carambolan

Absolut, eller köp "shaping"-underkläder, finns både trosor och strumpbyxor som går nästan ända upp till brösten och som håller in magen.

• vipsan

Det kommer inte att skada barnet men för egen del hade iallafall inte jag klarat av att ha nåt sånt på mig. Hade så ont i magen under den första tiden att jag knappt ens stod ut med vanliga kläder. Men har du inte sådana besvär så testa ????

• tomten12
    vipsan skrev 2017-03-17 09:06:03 följande:

Det kommer inte att skada barnet men för egen del hade iallafall inte jag klarat av att ha nåt sånt på mig. Hade så ont i magen under den första tiden att jag knappt ens stod ut med vanliga kläder. Men har du inte sådana besvär så testa ????

Nej, Inte än så länge Men visst vet jag att det kan bli lite obekvämt emellenåt, men vi får se. Använder jag den inte supermycket nu så kanske den kommer till användning efteråt  
Svar på tråden Gördel mot gasmagen