• narie24

Blödning vecka 23

Ngn mer som haft småblödningar under denna tiden av graviditeten?

För två veckor sedan upptäckte jag lite blod på pappret när jag var på toa. Fick världens panik. Hade även molande värk i nedre delen av magen. Ringde 1177 och fick rådet att åka till gynakuten. Väl där blev jag undersökt och allt såg bra ut, lite irriterade slemhinnor bara.

Fick lite blod igen den dagen men sedan inget mer.

Nu idag på fm hände samma sak. Torkade mig och det var som blodstrimmor. Det har varit så 3-4 ggr under dagen. Nu har jag molande värk i livmoderns nedre del, precis som sist. Både dessa ggr har jag varit hård i magen och krystat (sorry för detaljer). Nu vågar jag inte försöka göra nr 2...

Frågan är nu om jag ska åka in igen. Eller om jag ska avvakta. Vad hade ni gjort i mitt ställe?

• Svar på tråden Blödning vecka 23
  • Treansresa

Jag tycker du ska ringa in igen och åka in! Men då är jag nojig av mig. Bättre att kolla en gång för mycket än för lite.

• narie24

Usch ja jag är också orolig. Men bävar för att ta taxi in och sitta timmar på akuten...

Kanske ska börja med att ringa vårdguiden?

• Treansresa

Gör det. Dom har kanske något bra råd. Förstår att väntetiden en fredag kan vara enorm:(

• Treansresa

Hur går det? Ringde /åkte du in?

• Meriall

Det hände mig kring den veckan. Rejält med blod. Åkte in och kollade men de såg inte var det kom från. Det blödde bara en dag och barnet var okej men mitt järnvärde sjönk av blodförlusten och blev jättelågt.

Barnet föddes dock för tidigt (v33) pga infektion + för tidig vattenavgång i v32.

• Lia4

Det är förlossningen och inte akuten du ska till. Är du säker på att det inte är pga hemorojder du blöder? Om du nu är hård i magen menar jag..

• narie24
    Lia4 skrev 2017-03-17 20:47:23 följande:

Det är förlossningen och inte akuten du ska till. Är du säker på att det inte är pga hemorojder du blöder? Om du nu är hård i magen menar jag..

Det kommer inte där bakifrån ;). Även fast jag blöder där också emellanåt,

Nu har det inte kommit mer sen i em så jag avvaktar. Värken i magen tror jag beror på förstoppning.

Nästa gång jag blöder åker jag in.
  • narie24
    Lia4 skrev 2017-03-17 20:47:23 följande:

Är det verkligen förlossningen? Häromveckan var det gynakuten men då låg jag precis i skarven sa hon. Går in i v24 imorgon.
  • Nokkis

Min pojke föddes i vecka 34+4 år 2014. Till och med vecka 22+3 hade allt gått bra, men då började jag blöda. For in och kollade men de kunde inte se varifrån det kom. Fick sjukledigt några dagar och då jag for tillbaka till arbetet började det blöda igen. Efter dett var kontrollerna täta och i vecka 30 blev jag inlagd på sjukhus och fick stoppande mediciner. Sedan 4 veckor i sängen med mediciner. Men som du ser så gick ju allt väldigt bra till sist trots blödningar, sammandragningar och en foglossning som var från *piiip*. Idag är pojken min en glad duktig 3-åring som det inte alls märks på att han kommit för tidigt. Lycka till och begär att de håller bättre koll på dig.

Svar på tråden Blödning vecka 23