Ni med ovaccinerade barn skulle ni berätta på ett föräldrar möte
Om frågan kommer upp berättar och informerar ni då andra föräldrar att era barn är ovaccinerade?
Om frågan kommer upp berättar och informerar ni då andra föräldrar att era barn är ovaccinerade?
Har inte ovaccinerade barn men varför skulle jag berätta det? Har väl inte andra människor med att göra.
Sen vet man ju att man bara kommer bli ifrågasatt av andra föräldrar om man berättar en sån sak. Nu med alla mässlingslarm osv. Kanade inget man vill stå som ansvarig för och få skit för om man valt att inte vaccinera.
Har inte ovaccinerade barn men varför skulle jag berätta det? Har väl inte andra människor med att göra.
Sen vet man ju att man bara kommer bli ifrågasatt av andra föräldrar om man berättar en sån sak. Nu med alla mässlingslarm osv. Kanade inget man vill stå som ansvarig för och få skit för om man valt att inte vaccinera.
Om du är så övertygad som förälder nu för tiden i Sverige, att du gör helt rätt att inte vaccinerar dina barn, kan du väl berätta det rakt ut?
Kanske någon gravida fröken eller kvinnlig lärare som slipper missfall eller något handikappad barn pga dig?
Någon mamma på fl har alldeles berättat om att hon inte tänker vaccinerar sina barn alls, eftersom diverse sjukdomar inte fanns i Sverige, de senaste 20 år tillbaka. Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Jag varför fanns dessa sjukdomar inte i Sverige? Ja, just det, för barnen för 20 år sedan blivit vaccinerat mot dem.
Om jag som gravid kommer och hämtar mina ungar på förskolan känner jag såklart att jag har rätt att veta om det finns ovaccinerade barn där eftersom detta i värsta fall kan leda till katastrof för mitt lilla foster i magen.
Det skulle ju bli lynchstämning, så förmodligen inte. Är väl lite som att erkänna att man struntar i 48-timmarsregeln vid magsjuka.