• Anonym (Blä)

Hatar mina bröst.

Alltså jag är så jävla less.

Finns säkert redan 100000 trådar om det här , men jag måste skriva av mig känner jag.

Jag är alltså 25 år, nyligen fått mitt första barn och nu är mina bröst så jävla fula.

Dom var små och hade ful form redan innan, sitter långt ifrån varandra och är inte särskilt fylliga heller.

Jag har alltså alltid mått dåligt över detta...

Som grädden på moset så har jag fått hela brösten fulla med fula bristningar nu med.

Inte ens nu när det finns mjölk i dom ser dom bättre ut storleksmässigt.

Jag mår så himla dåligt verkligen.. när man ser alla andra unga kvinnor med fina fylliga bröst, som har fin form dessutom.

Usch, vill kräkas när jag ser mig själv i spegeln.

Vill inte ens att min sambo ska röra vid mig så ful och äcklig känner jag mig.

Ursäkta mina ordval, och allt gnäll. Men jag måste få ur

Mig det här.

• Svar på tråden Hatar mina bröst.
  • minimama

Efter jag hade fått mitt andra barn opererade jag mina bröst, bästa beslutet någonsin. Kanske kan det vara ett alternativ för dej?

• Anonym (Blä)

Jag har funderat på det också, även innan.

Var till och med på en konsultation med kirurg, hon sa att risken är att det fortfarande kommer vara ett stort mellanrum mellan mina bröst om man inte väljer relativt stora "inlägg".

Jag vill ju inte ha världens bomber liksom, inte min smak.. :(

Usch. Känns bara så himla jobbigt just nu.

minimama skrev 2017-03-18 17:02:42 följande:

Efter jag hade fått mitt andra barn opererade jag mina bröst, bästa beslutet någonsin. Kanske kan det vara ett alternativ för dej?

• minimama
    Anonym (Blä) skrev 2017-03-18 17:05:21 följande:

Jag har funderat på det också, även innan.

Var till och med på en konsultation med kirurg, hon sa att risken är att det fortfarande kommer vara ett stort mellanrum mellan mina bröst om man inte väljer relativt stora "inlägg".

Jag vill ju inte ha världens bomber liksom, inte min smak.. :(

Usch. Känns bara så himla jobbigt just nu.

Gå till någon annan på konsultation. Jag hade oxå rätt brett mellan brösten men då beställde läkaren inlägg som var lite bredare och istället med mindre profil för att fylla mellanrummet mer :)
  • Nomourn
    Anonym (Blä) skrev 2017-03-18 16:41:20 följande:

Alltså jag är så jävla less.

Finns säkert redan 100000 trådar om det här , men jag måste skriva av mig känner jag.

Jag är alltså 25 år, nyligen fått mitt första barn och nu är mina bröst så jävla fula.

Dom var små och hade ful form redan innan, sitter långt ifrån varandra och är inte särskilt fylliga heller.

Jag har alltså alltid mått dåligt över detta...

Som grädden på moset så har jag fått hela brösten fulla med fula bristningar nu med.

Inte ens nu när det finns mjölk i dom ser dom bättre ut storleksmässigt.

Jag mår så himla dåligt verkligen.. när man ser alla andra unga kvinnor med fina fylliga bröst, som har fin form dessutom.

Usch, vill kräkas när jag ser mig själv i spegeln.

Vill inte ens att min sambo ska röra vid mig så ful och äcklig känner jag mig.

Ursäkta mina ordval, och allt gnäll. Men jag måste få ur

Mig det här.

Jag förstår dig. Jag gör verkligen det, vet du varför? För att kvinnors "bröst" problem i tidig ålder kan mycket väl jämföras med mäns håravfall i tidig ålder. Ingen kvinna vill ju få hängpattar i 20 års åldern, lika lite som ingen man vill vara flint i 20 års åldern.

Men, de defekter vissa av oss är tvungna att leva med definierar inte oss. Jag är 27 och är väldigt tunnhårig och har haft så stora problem socialt pga av det. Man ser på alla andra män med fylliga kalufser hit och dit, fina frisyrer etc, och blir så avis... "Varför jag?" tänker man ... Men charm, personlighet och vem du är så mycket viktigare (klyscha jag vet) men det stämmer.

Kan också säga att mitt ex hade hängbröst tidigt och jag ogillade henne absolut inte mindre för det. Jag tänkte inte alls på det. Är man en normal hygglig människa så gör man inte det.

Du är lika fin även om du inte har perfekta bröst
  • Anonym (Blä)

Märkligt att inte hon tog upp det öht...

Vilken klinik gjorde du på om man får fråga? :)

Tack för tipset!

minimama skrev 2017-03-18 17:08:00 följande:

Gå till någon annan på konsultation. Jag hade oxå rätt brett mellan brösten men då beställde läkaren inlägg som var lite bredare och istället med mindre profil för att fylla mellanrummet mer :)

• Anonym (Blä)

Tack för dom fina orden.

Du har helt rätt i det du skriver.. men jag kan ändå inte hjälpa att känna som jag gör.

Jag vill ju vara perfekt inför min pojkvän. Och jag tror det hela trissats upp ännu mera sedan jag fick reda på att han hade suttit inne på en hel massa sidor och tittat på stora bröst osv. Kan inte hjälpa att jämföra mig med dom tyvärr.. man känner sig så otillräcklig.

Nomourn skrev 2017-03-18 17:11:29 följande:

Jag förstår dig. Jag gör verkligen det, vet du varför? För att kvinnors "bröst" problem i tidig ålder kan mycket väl jämföras med mäns håravfall i tidig ålder. Ingen kvinna vill ju få hängpattar i 20 års åldern, lika lite som ingen man vill vara flint i 20 års åldern.

Men, de defekter vissa av oss är tvungna att leva med definierar inte oss. Jag är 27 och är väldigt tunnhårig och har haft så stora problem socialt pga av det. Man ser på alla andra män med fylliga kalufser hit och dit, fina frisyrer etc, och blir så avis... "Varför jag?" tänker man ... Men charm, personlighet och vem du är så mycket viktigare (klyscha jag vet) men det stämmer.

Kan också säga att mitt ex hade hängbröst tidigt och jag ogillade henne absolut inte mindre för det. Jag tänkte inte alls på det. Är man en normal hygglig människa så gör man inte det.

Du är lika fin även om du inte har perfekta bröst

• Anonym (Sarah)

Kan varmt rekommendera Akademikliniken/Sthlm och kirurgen Paolo Montemurro. Är späd och smal och var trött på att knappt ha bröst... Han är väldigt kunnig och professionell, vägrade att sätta dit större implantat än de minsta eftersom det skulle se oproportonerligt ut på min bröstkorg. 60 lax kostade det och det är det bästa jag gjort i mitt liv. Hade som träningsvärk i 3 dar typ, är rätt smärtkänslig av mig.

På första konsultationen gjorde han en 3Dsimulering av det kommande resultatet på datorn. När man såg skillnaden var det inget snack om saken, haha!

Lycka till och hoppas det löser sig! Ingen skall behöva hata sina tuttisar! Kram

• Nomourn
    Anonym (Blä) skrev 2017-03-18 17:24:36 följande:

Tack för dom fina orden.

Du har helt rätt i det du skriver.. men jag kan ändå inte hjälpa att känna som jag gör.

Jag vill ju vara perfekt inför min pojkvän. Och jag tror det hela trissats upp ännu mera sedan jag fick reda på att han hade suttit inne på en hel massa sidor och tittat på stora bröst osv. Kan inte hjälpa att jämföra mig med dom tyvärr.. man känner sig så otillräcklig.

Jo precis. Det är klart du känner så när något sånt uppenbarar sig. Det krävs en hel del "meditering". Alltså jag menar inte att du ska sitta som babianen i lejonkungen och meditera men att du liksom tänker djupt inom dig vad som verkligen är viktigt och försöker sen leva efter det. Det är lättare sagt än gjort men jag har gjort det.

Jag tänker mer eller mindre såhär "om någon inte gillar mig ENBART bara för att jag inte har hår så är dem inte värda min tid" Och man blir förvånad på hur många det är som verkligen inte bryr sig ett skit om sånt ytligt skit så länge man är en trevlig, positiv, glad och charmig person! :D

Det är väldigt lätt att haka upp sig på sådant man stör sig på. Det förstår jag ju till 100% men man får helt enkelt "öva" på att komma förbi det.
    Människor runtomkring dig tänker inte alls lika mycket på dina "defekter" som du själv gör. Så du är själv din farligaste fiende :P
  • minimama
    Anonym (Blä) skrev 2017-03-18 17:22:17 följande:

Märkligt att inte hon tog upp det öht...

Vilken klinik gjorde du på om man får fråga? :)

Tack för tipset!

Jag gjorde mina på art clinic i Göteborg, Per Windh var min läkare :)
  • ensampappatill3

Nu har jag inte sett dina bröst, men jag tror inte att andra skulle uppleva de som du gör. Din pojkvän inser nog hur vackra dina bröst är och hur viktiga de är för din barn nu i början. Bristningar är något vackert. Tänk att din kropp har gått igenom detta för att sätta ett barn till livet.

Jag förstår absolut hur du resonerar, och det är helt upp till dig hur du gör, men där har du min åsikt i varje fall :) 

Lycka till med allt!

Svar på tråden Hatar mina bröst.