• Anonym (Blä)

Hatar mina bröst.

Alltså jag är så jävla less.

Finns säkert redan 100000 trådar om det här , men jag måste skriva av mig känner jag.

Jag är alltså 25 år, nyligen fått mitt första barn och nu är mina bröst så jävla fula.

Dom var små och hade ful form redan innan, sitter långt ifrån varandra och är inte särskilt fylliga heller.

Jag har alltså alltid mått dåligt över detta...

Som grädden på moset så har jag fått hela brösten fulla med fula bristningar nu med.

Inte ens nu när det finns mjölk i dom ser dom bättre ut storleksmässigt.

Jag mår så himla dåligt verkligen.. när man ser alla andra unga kvinnor med fina fylliga bröst, som har fin form dessutom.

Usch, vill kräkas när jag ser mig själv i spegeln.

Vill inte ens att min sambo ska röra vid mig så ful och äcklig känner jag mig.

Ursäkta mina ordval, och allt gnäll. Men jag måste få ur

Mig det här.

• Svar på tråden Hatar mina bröst.
  • cheeseburgare

Måste bara säga att "bröst" är inte det som avgör om du är attraktiv eller ej. Personligen så tänker jag aldrig på vilken storlek en tjej har på brösten, eller hur de nu ser ut. Först och främst så tycker jag att ansiktet är det som avgör om hon är attraktiv eller inte, sedan kan en tränad kropp vara ett bonus. Det behöver inte betyda att hon bör se ut som en fitness tjej, utan helt enkelt att hon är hälsosam och tar hand om sin kropp.

• Anonym (J)

Det är inte en kirurg du borde träffa.. Snarare en psykolog då det inte är något fel på din kropp, bara dina tankar.

• Anonym (anik)

Har du verkligen tänkt igenom operation ordentligt? Det är dyrt, och komplikationer är vanliga. Många får betydligt fulare bröst efteråt.

Och hur klyschigt det än låter - om ditt och din partners förhållande hänger på ett par helt vanliga bröst (tror inte att det är något fel på dem) så kommer det ändå att krascha. Tycker att det är lite elakt av din pojkvän att glo på stora bröst när han vet att du mår dåligt långt in i hjärtat av det.

Lycka till och ta hand om dig

• Rob77

Min sambo är tyvärr likadan.. efter graviteten så blev brösten lite hängigare och bristningar. Men herregud vad vackert det är, tro det eller ej.. men nu har jag sätt dom riktigt 1 gång på snart 2 år.. hon säger att dom hänger ner till knäna och är skitfula, en grym överdrift i hennes skalle.. oavsett vad jag säger så är hennes åsikt om dom det enda som spelar roll.. prata med Din kille, visa dom, skyl dig inte! Tro mig börjar du skyla dig och massa sånt så kommer det förstöra för er som det gjort för oss.. jag är jäkligt less på inte får se eller ta, ytligt kommer säkert nån säga men jag är naturlig av mig och jag vill kunna se min flickvän naken utan massa om och men.

• Anonym (Blä)

Tack för alla fina svar.

Jag antar att jag förstorar upp det hela i mitt huvud. Jag har alltid haft komplex för mina bröst som sagt, och nu när jag tycker att dom see värre ut än någonsin så är det klart att det blir helt fel i huvudet..

Jag försöker vända på det lite, jag vet ju att man inte älskar någon för enbart en kroppsdel. Jag älskar min sambo precis som han är och alla hans brister likaså.

operation är som sagt något jag tänkt på väldigt länge, så det är inget nytt fenomen. Jag tänker i alla fall avvakta och se hur jag känner längre fram.. jag vill kunna må bra med mig själv , krävs då en operation för att det ska kunna hända så får det kosta vad det kosta vill.

• Anonym (Vänta?)

Om du skall ha fler barn så kanske det påverkar brösten.

Visst det skall ej påverka funktionen, men jag tänker såhär:
    Om du opererar brösten och "fyller ut" bristningar osv och får barn.
    Brösten blir stinna men nu töjer dom skinnet ett snäpp till då du har inplantat som tar emot.
    Nu får du ännu mer bristningar osv, men med inplantat i, nu vill du göra större för att få bort det, lite ond cirkel.

Observera att jag bara tänker praktiskt här.

För övrigt så är en kvinna mer än ett par bröst, dina är garanterat fina och din man har ju tagit beslutet att skaffa barn med dig.
    Så han älskar dig precis som du är.

Men jag förstår dig också, när en viss sak satt sig i huvudet så kan dt vara svårt att få bort det, har själv ngn issue.
    Men vet samtidigt att det ej stämmer, men det är svårt att mota bort den där som sitter på axeln och säger saker i örat.

• Leostar

Finns en låt med ett stycke som passar in i detta så otroligt bra.

John Legend - All of me.

[Chorus]

'Cause all of me

Loves all of you

Love your curves and all your edges

All your perfect imperfections

Give your all to me

I'll give my all to you

You're my end and my beginning

Even when I lose I'm winning

Cause I give you all of me

And you give me all of you, oh

Jag gillar den biten för det säger så mycket om kärlek, när man älskar någon så är det allt man älskar, inte minst alla de där perfekta defekterna, utan dem vore det inte samma person.

Pratade med frun om detta och då kom det fram att hon alltid tyckt sig ha för små bröst... de där underbara härliga brösten som jag älskar så mycket... och hon gillar de inte. Efter att vi pratat om det ser hon lite annorlunda på sig själv och börjar t.o.m posera för mig naken osv. <3

• Anonym (Stella)

Jag har fått tvillingar och efter det fick jag en sladdrig putmage. Jag vet att min kille tycker det är snyggt med platta magar och smala tjejer men det hindrar inte att han tycker att jag är vacker och han älskar att gosa med min mjuka mage. I början efter förlossningen så var jag obekväm med det men nu efter tre år så kan jag se på den med andra ögon.

Det är jobbigt när kroppen ändras så drastiskt på ett sätt man inte är nöjd med men ofta så vänjer man sig.

Bara för att din kille gillar stora bröst betyder det inte att han inte gillar dina bröst också. De flesta män gillar bröst helt enkelt, i alla former och storlekar.

Jag tycker det är klokt av dig att vänta ett par år och se hur du känner då. Om du sedan ändå vill fixa brösten så är det ditt beslut. Så länge du tänkt igenom det ordentligt så är det inget fel i det.

• Idagus

Var snällare mot dig själv. Strunta i vad andra ev kan tycka för illa om dig. Skäm bort dig själv, lyxa till det, raka dig blank, köp en ny dildo, lyxig kräm, fina sexiga underkläder, börja träna och sköt om din kropp. När du känner dig sexig är du sexig!! Dumpa den man som inte uppskattar dig och din kvinnlighet.

Har själv lite för små bröst, tycker jag själv. Min man älskar dem!!!! Och allt annat på mig. DET får mig att känna mig sexig och att jag duger precis som jag är. Utan operation...!

Hold on!!!!
  • Anonym (Blä)

Vad snälla ni är! :)

Får försöka jobba på min självkänsla, även om det är svårt såklart.

• Idagus

Det är du värd! Du är fin, läcker OCH kvinna!! Vi har allt en man vill ha. Berätta det för dig själv, massor av gånger! Lycka till och all kärlek :)

• Anonym (jaja)

Tänk vad modebranchen, facebook och instagram, förstör för människor. Det var väl ingen som för 50 år sen brydde sig om hur brösten på en frisk kvinna som fött barn ser ut, och absolut inte mamman. Nej backa bandet.

• Idagus

Det är du värd! Du är fin, läcker OCH kvinna!! Vi har allt en man vill ha. Berätta det för dig själv, massor av gånger! Lycka till och all kärlek :)

Svar på tråden Hatar mina bröst.