Fladder
Jag är gravid med mitt första barn och jag undrar när ni börjat känna rörelse. Många pratar om "fladder" och när kan man känna detta?
Är i vecka 8 (7 + 1) men de är inte så att jag förväntar mig de än men man längtar ju nå innerligt!
Jag är gravid med mitt första barn och jag undrar när ni börjat känna rörelse. Många pratar om "fladder" och när kan man känna detta?
Är i vecka 8 (7 + 1) men de är inte så att jag förväntar mig de än men man längtar ju nå innerligt!
Jag kommer inte ihåg exakt vecka, men typ v 13-15. Det kändes som jag hade en liten levande fisk i magen.
Cirka vecka 15 kände jag nåt väldigt litet.Men med första barnet var det runt v 20 först.
Va häftigt alltså! :) önskar att tiden kunde gå lite fortare så man kunde släppa oron över att förlora pyret och så man kan få börja känna "den"! :)
V.17-18 kände jag. Från v.22 sparkade han så det gjorde vansinnigt ont!
Runt 20 med alla tre.
började känna i v 17
Med första kände jag fladder i v 16. Med andra kände jag fladdret i v 13 och i v 17 kunde jag känna buffar och det kunde även min man göra på utsidan i samma vecka.
Jag väntar mitt första barn och jag kände första gången i v 17. Sen från v 21 kände jag dagligen!
De beror på helt hur livmodern ligger. Ja har livmodern framför barnet därför tämpar de allt bebis gör där inne . Så jag kände först i v 20-21
De beror på helt hur livmodern ligger. Ja har livmodern framför barnet därför tämpar de allt bebis gör där inne . Så jag kände först i v 20-21
Första graviditeten började jag känna lite fladder omkring v.13-14.
Nu är jag gravid igen och kände inga rörelser förrän efter v.20 trots att jag är gravid med tvillingar. Moderkakorna ligger i framvägg och dämpar rörelserna.
Hade också moderkakan i framvägg, men kände ändå. Hoppade rakt upp och skrek aj många gånger när sonen la in en spark i sidan!
V 19 med de två första och vecka 17-18 med den tredje.