Du måste logga in för att svara i en tråd.

• fanola

Fladder

Jag är gravid med mitt första barn och jag undrar när ni börjat känna rörelse. Många pratar om "fladder" och när kan man känna detta?

Är i vecka 8 (7 + 1) men de är inte så att jag förväntar mig de än men man längtar ju nå innerligt!

• Svar på tråden Fladder
  • Connie07

Cirka vecka 15 kände jag nåt väldigt litet.Men med första barnet var det runt v 20 först.

• fanola

Va häftigt alltså! :) önskar att tiden kunde gå lite fortare så man kunde släppa oron över att förlora pyret och så man kan få börja känna "den"! :)

• Carambolan

Runt 20 med alla tre.

• gruvan

Med första kände jag fladder i v 16. Med andra kände jag fladdret i v 13 och i v 17 kunde jag känna buffar och det kunde även min man göra på utsidan i samma vecka.

• linnea91

Jag väntar mitt första barn och jag kände första gången i v 17. Sen från v 21 kände jag dagligen!

• Miichz

De beror på helt hur livmodern ligger. Ja har livmodern framför barnet därför tämpar de allt bebis gör där inne . Så jag kände först i v 20-21

• Joo3221414
    Miichz skrev 2017-03-19 09:28:39 följande:

De beror på helt hur livmodern ligger. Ja har livmodern framför barnet därför tämpar de allt bebis gör där inne . Så jag kände först i v 20-21

Moderkakan *
  • Calliope

Första graviditeten började jag känna lite fladder omkring v.13-14.

Nu är jag gravid igen och kände inga rörelser förrän efter v.20 trots att jag är gravid med tvillingar. Moderkakorna ligger i framvägg och dämpar rörelserna.

• gruvan
    Miichz skrev 2017-03-19 09:28:39 följande:

Det beror väl på hur aktiv bebisen är också. Med andra barnet hade jag också moderkakan i framvägg och kände som sagt fladder i v 13 och buffar i v 17 och då kändes det även på utsidan. Från v 20 kände jag sparkar varje dag. Men det är nog vanligare att man känner rörelserna senare om moderkakan är placerad fram.
  • Jag är bara jag

Hade också moderkakan i framvägg, men kände ändå. Hoppade rakt upp och skrek aj många gånger när sonen la in en spark i sidan!

Svar på tråden Fladder