Nidblödning
Ni som verkligen var gravida och fick nidblödning; jag vill veta allt om er nidblödning; Hur mycket blod, när kom den, hur länge varade den etc. Tack!
Ni som verkligen var gravida och fick nidblödning; jag vill veta allt om er nidblödning; Hur mycket blod, när kom den, hur länge varade den etc. Tack!
Intressant. Det undrar jag också.
Dagen efter insättning med blastocyst d.v.s vad som motsvarar 6 dar efter äl. Bara en pytteliten beige flytning. Samma nästa insättning, men då redan samma kväll. Det är det absolut tidigaste en nidblödning kan inträffa eftersom det är det tidigaste ett embryo kan fästa. Det måste vara en hatching blastocyst först vilket det blir dag 5.
Exakt en vecka efter ÄL. Fick som blodblandade flytningar på pappret när jag kissade under dagen, inget som läckte ner i trosskydd. Började nån gång mitt på dagen och var borta samma kväll. Har bara noterat det i en av fem graviditeter.
Blodblandad flytning 6-8dagar efter ÄL (gick på app då graviditeten var oplanerad) Var som rosa flytningar som syntes på toapappret under en eftermiddag, tyckte det var jättekonstigt då det var alldeles för tidigt för att vara mens. Kopplade ihop det först när jag plussade BIM +2 hade kanske kunnat plussa tidigare men testade först då och då var plusset jättestark, så inga tvivel överhuvudtaget
Tyvärr blev det MA i v.11
Fick en ljusbrun flytning från underlivet när jag och min sambo hade sex. Trodde att det var min mens som kom tidigt, men tyckte samtidigt att det var märkligt då den alltid är i tid annars. När jag gick på toa och kissade efter sexet kom det inte mer heller.
Googlade och tänkte att det kunde vara en nidblödning men fick intryck av att det skulle vara mer rött då, så jag uteslöt det. Tyckte också att den kom tidigt, bara tre dagar efter att jag skulle ha ägglossning enligt min app (brukar aldrig lita på den dock). Visade sig två veckor senare att jag är gravid! :)
Jag fick brunrosa flytningar på äl+9. Inga mängder, utan mest när jag torkade mig vid toabesök. Trodde först att det var tidiga spottings då jag haft det innan mens tidigare cykler, men detta var en hel vecka för tidigt. De höll i sig knappt tre dygn. Sedan inget mer och en vecka senare plussade jag. Går in i v.22 imorgon.
Hade nidblödning dag 10 efter ÄL. Kändes som mensvärk men att någon samtidigt rev med en vass nagel i livmodern ungefär. Trodde jag skulle smälla av pga smärtan, gick på toaletten (strax innan lunch) och då var det några droppar blod i trosorna, trodde att jag fått mens på helt fel dag. Smärtan gick ned något men det fortsatt molvärk, inget blod. Sedan på eftermiddagen/kvällen kanske kring 18 kom en ny blödning med lite mer blod. Som dock genast upphörde. Då vart jag säker på att det var bebis och inget annat.
Är idag i vecka 40+2 och väntar på att vår tjej ska vilja komma ut och träffa oss. Har moderkakan i framvägg och det kändes som att det rev i fram på livmodern då ägget fäste så tror att det hänger ihop.