Torrt frissigt hår - hjälp?
Finns det nån som har nåt som hjälper. Klippning i all ära... Frisörerna lyckas ju jämt så det borde väl inte vara omöjligt. Följer råden men något fel gör man ju.
Finns det nån som har nåt som hjälper. Klippning i all ära... Frisörerna lyckas ju jämt så det borde väl inte vara omöjligt. Följer råden men något fel gör man ju.
Kort frisyr med produkter som vax eller liknande i tycker jag brukar passa den hårtypen bäst.
Kungmarkattas kallpressade ekologiska kokosolja! Kleta in i håret före tvätt eller ta lite grann i topparna när håret är torrt(med betoning på lite för att det inte ska se fett ut). Funkar utmärkt för mig!
Vad för typ av hår har du? Långt/kort, krulligt/lockigt/rakt, blont/rött/brunt/svart/grått, tunna/tjocka hårstrån, slitet/ej slitet, färgat/permanentat/blekt/naturligt osv? Eftersom håret varierar hos olika människor så behövs olika sorters behandlingar. Jag har exempelvis långt blont hår med många tunna hårstrån, så olja och tunga produkter passar inte mitt hår :)
Vilka produkter använder du i nuläget?
Ps, en liten fråga :) varför har du lagt TSn i känsliga rummet?
Följ denna länk och gör testet som beskrivs på sidan: stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/behover-haret-fukt-eller-protein
Därefter får du anpassa dig efter det. Jag skulle tippa på att du behöver fukt och då hjälper det inte med enbart olja, då detta bara ger fett och inte fukt. Behöver du protein så vill jag föreslå att du lägger i en proteininpackning (du kan ta gelatin blandat med vatten och ha i håret i ca en timme såvida du inte är vegan) och köper ett balsam som innehåller protein och använder det noga. De flesta av Barnängens balsam innehåller protein/keratin, dessa produkter finns i princip i alla mataffärer man kan tänka sig.
Om du behöver fukt så vill jag föreslå Matrix Biolage Hydrasource Mask, även The Body Shops Banana Conditioner. Bägge är dyra - men åh, så värda pengarna. Även Aloevera gel, som du hittar på Apoteket på tub och kostar under hundralappen, denna har du i efter att du tvättat håret. Vill du så kan du köpa en olja som kapslar in fukten, Arganolja ska vara bra för detta. Det ultimata är att ha i ca en 1krona av The Body Shops Banana Conditioner i håret efter tvätt, därefter Aloevera gel, därefter arganolja. Sedan låter du det sitta i till nästa tvätt.
OCH. Ett sulfatfritt schampo, alternativt balsammetoden, kan vara väldigt värt att tänka på.
Så bör du få håret i gott skick