Första året - 0 kr, sen måste man ta ut 5 dagar/vecka.
När det fanns jämställdhetsbonus så tjänade vi mest på att dela SGI-dagarna exakt lika, nu skulle vi tjäna lite mer ifall den som tjänar mest (maken) tar ut fler dagar och tex tog ut över helgen, men eftersom vi inte vill ha ut så mycket pengar som möjligt utan satsar på så mycket ledigt som möjligt så delar vi lika ändå.
Kanske gör vi så att maken tar bara SGI-dagar (245 st) och jag tar alla lågnivådagar + resten av SGI-dagarna så att vi är lediga exakt lika mycket, men jag tar de dagar som är värda samma summa oavsett vem som tar ut dem och maken tar ut de dagar som är värda mer när han tar ut dem.
Anledningen till att vi delar exakt lika är att vi vill båda vara hemma med barnen då vi båda är föräldrar till dem, och dessutom var jag hemma mer under första året, så det där med att man behöver vara hemma och återhämta sig är redan avklarat.
Jag var hemma 100% första året och han var "bara" hemma heltid 4 månader, jobbade 50% 4 mån och 80% 4 mån, så han har redan jobbat mer än mej så det är inte mer än rätt att vi delar exakt på dagarna från 1 års ålder på barnet.