• päronsplitt98

Kan det vara en liten bebis?

Hej, jag skrev tidigare ett inlägg om några symptomer jag har haft ang graviditet, dvs huvudvärk, menliknade värk, otroligt ömma bröst, extrem trötthet osvosv. Symptomerna är kvar och min mens är 3 dagar sen, min mens har varit relativt regelbunden de senaste 7-8 månaderna men den kan ju trotsat hoppa lite. Jag är för lite smårädd för att ta ett test då jag kommer bli lite besviken om det skulle bli negativt. Bara för att jag har misslyckats då, jag har haft mycket problem kring att misslyckas, tycker det är hemskt och därför är jag lite nojig för att ta ett test. 
    Men det kan även vara att mensen bara är sen och irriterar mig med dessa symptomer... Vad tror ni?

• Svar på tråden Kan det vara en liten bebis?
  • EpicNurse

Sen mens och graviditetsliknande symtom är ingen garanti för att man är gravid. Så du får ta ett test om du vill veta!

• päronsplitt98

Det var ju precis det jag skrev, att det inte alls behöver vara en graviditet.

• Glader90

Det klart de kan va en bebis i magen:) förstår oron att bli besviken men samtidigt kanske bäst att ta ett tes för att få det svart på vitt:) lycka till!:)

• DevilsDaughter

Nu kan detta vara tillfällighet såklart men under de perioder jag har försökt bli gravid och det har tagit lång tid och man hunnit bli aningens spänd och extrem i försöken att bli gravid så har det hänt att min mens uteblivit trots att jag inte varit gravid och den uteblir ALDRIG annars. Samma dag som jag testat negativt sen så har den kommit. Någon gång gick det till och med en vecka och jag var så säker på att jag var gravid, men ville inte testa och riskera att bli besviken. Efter en vecka utan mens så trodde jag att jag var safe. Efter att det hade hänt några gånger så testade jag alltid senast BIM för att veta om jag var gravid eller inte.
    Det jag TROR är alltså att jag spände min kropp så mkt att mensen blev sen. Men det är ju bara min egen teori. 
    Så jag tycker att du ska testa för att få svart på vitt om du är gravid eller inte. 

Svar på tråden Kan det vara en liten bebis?