Inlägg från: Anonym (Heja Peter!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Heja Peter!)

Är det hetsjakt på Peter Springare nu?

Anonym (Lalaland) skrev 2017-03-20 16:53:56 följande:

Först anmäldes han för dataintrång (lades ned), sedan gnällde GW på honom för att sen när han väl satt i studion så verkade dom väldigt överens. Sen har Alex Schulman i Expressen gnällt på Springare för att han uttryckte att han var less på vänsterextrema journalister och deras antidemokratiska agendor. 

Nu senast blir Springare visst krönikör på Nyheter idag och då skrivs det återigen att han inte kan vara polis.

Så vad tycker ni om läget? Förtjänar Springare behandlingen han får? Är det hetsjakt på honom?

Intressant att Alexander Schulman reagerar, Schulman som gjort en karriär på att mobba och hata meningsmotståndare.

Nyligen jämförde han Marcos Oscarsson (TV4) med Donald Trump och kallade Oscarsson för "Sveriges farligaste man".

Tydligen ska allt som Peter Springare säger analyseras och bokstavstolkas.

När Cecilia Hagen ville förgifta brunråttorna (lika med Sverigedemokraterna) var det ingen som reagerade. Hagen ville att de skulle dö och då står hon för det goda hatet, det hat som hyllas.

När Springare skriver "förinta" så menar han att krossa lögnmedia som mörkar invandringens kostnader och konsekvenser.

Springare säger bara det alla tänkande människor vet. Sverige kommer inte kunna hantera invandringen och dess kostnader och konsekvenser.

Eller tror någon att vi kan bygga framtida välstånd när vi har en stor grupp i samhället där bara var tredje person är självförsörjande efter 15 år i Sverige?
  • Anonym (Heja Peter!)
    Anonym (messiaskomplex?) skrev 2017-03-21 19:30:15 följande:
    Ja, felet är väl att det nu har övergått mer till  hans åsikter, han vill ju till och med sitta i riksdagen outan att bry sig om vilket parti han sitter för och det ger mig lite undran.

Det har också gått mer till att handla om honom som person, inte bara för hans kritiker men ocksåför hans följare men framförallt för honom själv.
    men har han inte hela tiden betonat att det är hans egna åsikter och erfarenheter han berättar om?
  • Anonym (Heja Peter!)
    FDFMGA skrev 2017-03-22 13:56:21 följande:
    Äsch.

Det är hög tid att man slutar dalta med högerextremister vars agendor är så abnorma att de skriver att journalister ska förintas.

Någon gång måste de här krabaterna få lära sig konsekvenstänkande. Dessutom borde ju Springaren lära sig Sveriges grundlagar.

Du, det är MENA-invandrarna som bör lära sig och leva efter Sveriges lagar.

Men det är inte lätt när man kommer från laglösa länder där det inte varit lugn och ro samt ordning och reda på hundratals år.

Men de ger  den tyvärr inte rätt att komma hit och förstöra Sverige.
  • Anonym (Heja Peter!)
    Anonym (***) skrev 2017-03-22 19:04:37 följande:
    Så om man är emot att polisen hänger ut folk som inte är dömda, så tycker man det är OK att de som bryter mot våra lagar går fria? 

Konstig logik du har...
    På vilket sätt har polisen hänt ut folk som inte är dömda?

Ge exempel.

Vad tänker du om att media hänger ut invandringskritiska personer istället för att granska makten?
  • Anonym (Heja Peter!)
    FDFMGA skrev 2017-03-22 19:36:08 följande:
    Jo självklart bör alla som bor i Sverige ha kännedom om och leva efter Sveriges lagar.

Själv anser jag att man kan ställa högre krav på personer som har som arbete att upprätthålla lagen. Deras uppgift är att se till att lagarna följs och upprätthålls samt att utgöra föredömen för oss andra. 

Hur skulle det gå om fler poliser än Springaren hade abnorma agendor där de anser sig stå över Sveriges grundlagar, alternativt är så okunniga att de inte ens känner till dem.

Springaren må vara en påfågel som bara prålar efter uppmärksamhet, men om du t ex läser inläggen i hans stödgrupp så kommer du att finna att det tycks finnas en mängd stollar som tar honom på blodigt allvar.

Grundlagarna är hörnstenar i den svenska demokratin, det är allvarligt att Springaren ränner omkring på nätet och påstår sig vilja förinte journalister.

Högerextremister har ju en tendens att alltid bli kränkta, men om han nu upplever att han blivit kränkt så finns det lagar som reglerar även detta.

Om Springaren vore hockeydomare och hade som uppgift att döma en match så skulle han förmodligen blåsa för frispark om någon blivit crosscheckad, tja om han nu inte tyckte att den som drabbades förtjänade att förintas.

Det förstår du väl om du tänker efter att det är allvarligt om poliser inte känner till eller inte respekterar svensk lagstiftning. 
    Ok, så Springare är högerextremist? Suck. Varför är verkligheten så svår att acceptera? Att invandare är extremt överrepresenterade vad det gäller grova brott.
  • Anonym (Heja Peter!)
    Anonym (stoppibacken) skrev 2017-03-22 19:51:04 följande:
    Jag trodde att han betraktades som högerextremist efter att/för att han visade sig vilja förinta journalister med vänstersympatier?
    Snälla, har ni fixerat er i ordet "förinta"?

Ja, han vill krossa lögnmedia som mörkar invandringens kostnader och konsekvenser?

Läste du krönikan i Expressen där Cecilia Hagen ville förgifta sverigedemokrater? Hon ville förpassa dem från jorden. Hon kallade de dem mänskliga brunråttor.

• Anonym (Heja Peter!)
    FDFMGA skrev 2017-03-22 19:59:38 följande:
    Ja, ofta är det extremister av olika slag som föraktar demokratin. Jag har svårt att tro att Springaren är vänsterextremist eller islamist, så högerextremist är väl en rimlig gissning.

Vilken sorts extremist anser du att han är då? Grundlagshatarextremist?

Björklund, Lööf och Morgan Johansson anser att han uppträtt mycket olämpligt. Men de är ju antingen partiledare eller också justitieminister och måste vara återhållsamma i kritiken.

Löff uppmanar hans chefer att agera.

Och det kan man ju förstå. Vi kan ju inte ha poliser som ränner omkring helt utan respekt för våra svenska lagar.

www.expressen.se/nyheter/johansson-kraver-ursakt-av-springare/
    Han är normalt tänkande och överreagerade när han skrev "förinta". Han var troligtvis väldigt arg vid det tillfället. Och du vill feltolka honom, du vill att hans agenda är att döda journalister.

När får vi en ursäkt av Morgan Johansson därför att han i Wall Street Journal skrev att invandring sänker brottsligheten i Sverige? Det uttalandet är det man nu kallar "Fake News".

Annie Lööf, ja. Hon vill ha fri invandring och talade om 30 miljoner invanddare för några år sedan. Rösta på C! Blir jättebra!
  • Anonym (Heja Peter!)
    eg olag skrev 2017-03-22 19:59:35 följande:
    Bara att skriva 'Heja Peter' känns lite sektliknande, lite som de som sjunger #shalala lalaaaaaa om Jimmie Åkesson, creepy med andra ord
    Blev bara "Heja Peter". Och jag gillar att sjunga och dansa.

Ska dansa Peter Springare-dansen i helgen.
  • Anonym (Heja Peter!)
    Anonym (stoppibacken) skrev 2017-03-22 20:12:45 följande:
    Jag erkänner att jag hänger upp mig lite på att en person som är anförtrodd att använda dödligt våld för att skydda medborgarna vill förinta folk, ja. Om du tycker att det är att fixera sig vid saker så kan jag leva med det.

Vad han sedan har efterhandskonstruerat när han insåg att han överskattat hur mörkbrunt diskussionsklimatet i det här landet blivit rör mig inte i ryggen.

Nej, jag har inte läst krönikan ifråga. Är den läsvärd?
    Ja, du har fixerat dig vid ordet "förinta" och jag tror även du övertolkat det till egen fördel, eller?

Ordvalet är väldigt olyckligt.

Ja, lös krönikan och återkom.
  • Anonym (Heja Peter!)
    KillBill skrev 2017-03-22 20:31:15 följande:

Hård kritik mot Peter Springare från justitieministern, Liberalerna och Centerpartiet

Kan inte justitieministern förklara varför han inte ber BRÅ sammanställa ny rapport om kriminalitet i Sverige?

Vill han inte får det svart på vitt att 95 % av alla grova brott begås av invandare.
    KillBill skrev 2017-03-22 20:31:15 följande:

Hård kritik mot Peter Springare från justitieministern, Liberalerna och Centerpartiet

Svar på tråden Är det hetsjakt på Peter Springare nu?