Anonym (Böter?) skrev 2017-03-20 21:03:34 följande:
Varför hänger du ens upp dig på det. Som jag sagt två gånger för att jag trodde att han vinkade för att uppmärksamma mig på att jag skulle komma att vinkade in längre fram. Men som min fråga är. Brukar kontroller gå till så att poliser med laser står själva utan att bilar vinkade in längre fram. Förstår inte ens varför du går på med den frågan du ställer igen. Vad har det för betydelse?
Jag tänker såhär: Du säger själv att du körde för fort, men med bara några km/h. Men du uppmärksammade ändå inte att polisen vinkade, utan din son gjorde det. Vilket säger mig att du körde alldeles för fort än vad din förmåga, vilket är ganska alarmerande då det var 50 väg.
Jag antar att du är en sådan som parkerar på vägen innan du svänger, kör i 35 på vissa 50 sträckor och 70 på andra. Aldrig kollar döda vinkeln när du ska byta fil och vet inte var blinkersspaken sitter (hint det är inget tillval när man köper en bil).
Jag antar helt enkelt att du är en typisk tjej som kör bil. Och sådana har jag inte speciellt mycket för.
FYI, polisen vinkade med största sannolikhet upp och ner med handen, som i "SÄNK FARTEN!", men du körde inte så pass mycket för fort så att det var värt för honom och hans kollega (som antagligen satt i bilen beredd att börja köra ikapp fortkörare) att börja köra efter dig eftersom du bara körde några få km/h för fort. De kör ikapp de som kör i 70, inte 55 (vilket säkert var vad som stod på din mätare vilket innebär att du egentligen höll 50 jämnt)