Högskoleprovet..
Hej!Jag ska göra högskoleprovet nu den 1 April. Det är första gången jag gör provet, är 20 år och tog studenten förra året. Jag var såå taggad och motiverad på att göra högskoleprovet i början av detta år, så pluggade redan (kanske inte är så redan men..) lite i Januari, men sedan började motivationen svaja i och med att jag vart antagen på en universitetsutbildning. Jag påbörjade den utbildningen och tänkte att det nästan var skönt att slippa kämpa för att komma in dit jag vill, och bara plugga något som iallafall leder till jobb trots att det egentligen inte är det jag vill plugga...Detta kom dock ikapp mig och jag hoppade av.
Nu, såhär lite mer än en vecka kvar till provet, känner jag att jag verkligen vill satsa på högskoleprovet. Vet ju att jag inte hinner plugga så mycket på endast ca en vecka, utan jag får ju ge provet ca 2-3 gånger (beroende på hur det går).
Jag skulle verkligen bara behöva höra någon motiverande historia... Någon som har gått från ett dåligt resultat på HP men jobbat sig upp till ett bättre som lett dem, eller som är påväg att leda, till inträde på drömutbildningen.
Jag personligen är inte så bra på matte utan är mer av en språkmänniska, och jag är såå omotiverad på att plugga matten... Vill ju för att jag ser målet, men samtidigt så tar det emot så mycket... Finns det någon livs levande människa som har genomgått denna resa, som vill berätta om det och peppa mig/många andra lite?