Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Vad skulle få dig att gå på bio oftare?

John22 skrev 2017-03-21 07:36:32 följande:

VIP-bio med mat och dylikt finns ju redan.

Annars är det lägre priser och nolltolerans mot folk som för oväsen. Alltför många gånger har filmer förstörts av ett gäng högljudda snorungar som de anställda vägrar kasta ut.

Väl rutet. jag älskar att se film på bio, men blir skogstokig på dessa ouppfostrade ungdomar (ibland vuxna, men oftast ungdomar) som inte förstår skillnaden mellan att se film i offentlig lokal och hemma i vardagsrummet.

Hemma i TV-soffan är det helt OK att högljutt sitta och kommentera handlingen eller prata om vadhelst som faller dig in. I biosalongen håller man käft när filmen har börjat. MÅSTE man verkligen kommentera något till sin stolsgranne så viskar man.
  • Stårschan
    Themis skrev 2017-03-21 08:38:58 följande:

Den som stör ska kastas ut, punkt slut. 

Jag hade gillat om de plockade upp filmer som verkligen gör sig bäst på duk igen efter några år. T.ex. skulle jag vilja se Avatar igen på bio med min son nu när han är lite större.

Och om jag vore pensionär skulle jag vilja att de körde en serie med gamla filmer på vardagar tidig eftermiddag, t ex Duck Soup, Chaplins Diktatorn, Singing in the Rain, Funny Girl, The Ladykillers, Some like it Hot, något med bensprattel och Esther Williams osv osv.

Singing in the Rain håller faktiskt fortfarande fast den är från 1952, även enligt min 12-åring.

Singing in the Rain är verkligen jättebra! Kul att det finns fler ungdomar därute som gillar äldre filmer. Min äldsta var halvt besatt av My Fair Lady för några år sedan.
  • Stårschan
    K Kalle skrev 2017-03-21 14:36:44 följande:

Det var på väg att öppna en bio i Malmö som var lite som en teater: en garderob där man hänger av sig ytterkläderna, möjlighet att ta ett glas vin innan föreställningen och även, gissar jag, paus i väldigt långa filmer med möjlighet till lite barhäng/mingel/toabesök. Jag hade varit där ofta.

I Trondheim fanns förr en biograf där man fick både röka och dricka vin i salongen. Tyvärr hade jag inte åldern inne för att gå dit innan de stängde.
  • Stårschan
    Klickerträna skrev 2017-03-21 22:26:23 följande:

Vem lyckas bli så kissnödig på 2h att den inte kan hålla sig? Jag förstår inte. Är man vuxen klarar man väl 2h utan att kissa? Man kissar väl innan man sätter sig i salongen om man vet med sig att man ofta blir nödig?

Till exempel den som är gravid. Jag tvingades smita ut medan Grima sliskade sig med Éowyn...
Svar på tråden Vad skulle få dig att gå på bio oftare?