• LindaZ1986

SVT är vänsterpropaganda

Jag inser mer och mer att SVT inte går att titta på eller ens läsa vad de skriver. Deras vänsterpropaganda retar livet ur mig (för att inte tala om jävla Melodifestivalen och annan skit) 

Om vi får en borgerlig regeringen i nästa val, så förmodar jag att SVT blir nyanserat åt det andra hållet istället? 

Är det inte på tiden att avskaffa SVT och slopa tv-licensen? Jag betalar visserligen ingen licens, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Det räcker med att slå på nyheterna så blir jag påmind om varför jag inte gör det. 

Jävla vänster-liberala skitland! 

• Svar på tråden SVT är vänsterpropaganda
  • Anonym (Rebecca)

Lite roligt att lägga tråden under myndighetskobtakt.

Men för att svara på din fråga: Nej SVTs utbud och innehåll i programmen förändras inte pga regeringsbyte.

• John22

Propaganda vet jag inte, men visst är det på tok för vinklat. För min del får man gärna lägga ned SVT, ta en mindre summa från skatteintäkterna och spendera detta på en kanal som verkligen är Public Service, istället för en massa värdelösa underhållningsprogram som alla ska tvingas betala för trots att de inte ser på dem.

SVT kan privatiseras så att de som vill se på skiten får betala för det själva.

• Abegayle70
    LindaZ1986 skrev 2017-03-21 05:01:58 följande:

Jag inser mer och mer att SVT inte går att titta på eller ens läsa vad de skriver. Deras vänsterpropaganda retar livet ur mig (för att inte tala om jävla Melodifestivalen och annan skit) 

Om vi får en borgerlig regeringen i nästa val, så förmodar jag att SVT blir nyanserat åt det andra hållet istället? 

Är det inte på tiden att avskaffa SVT och slopa tv-licensen? Jag betalar visserligen ingen licens, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Det räcker med att slå på nyheterna så blir jag påmind om varför jag inte gör det. 

Vi har haft borgerliga regeringar utan att SVT blivit annorlunda.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (Mia)
    John22 skrev 2017-03-21 06:44:18 följande:

Propaganda vet jag inte, men visst är det på tok för vinklat. För min del får man gärna lägga ned SVT, ta en mindre summa från skatteintäkterna och spendera detta på en kanal som verkligen är Public Service, istället för en massa värdelösa underhållningsprogram som alla ska tvingas betala för trots att de inte ser på dem.

• Dorian Ertymexx
    John22 skrev 2017-03-21 06:44:18 följande:

Du missar liksom poängen - hela grejen ÄR att det ska vara offentligt och inte privat.

Inte särskilt vinklat heller, för den delen. Men ingen tvingar dig att titta på den om du är missnöjd. Din förlust.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (anonym)
    LindaZ1986 skrev 2017-03-21 05:01:58 följande:

Vad är skillnaden nu mot hur SVT var för 3 år sedan?
    Du vill ha en annan typ av nyhetsrapportering än vad som just nu är aktuellt typ trevliga nyheter, gamla nyheter eller alternativa nyheter?
Svar på tråden SVT är vänsterpropaganda