• Guld gossarnas Super Mamma

    Lilla barn

    Hej.
    Ska berätta lite kort:
    har känt en ung Rumänsk mamma (19 år) sen 2014,hon har två barn(barn 1 2,5 år bor i Rumänien med sin bio pappa) Barn två är 10 månader,just nu bor mamma/barn i ett boende via socialen här i kommunen men de kan inte lova att det blir fortsatt boende en längre tid.
    Mamman och barnet har inget eget boende i Rumänien där de fått flytta runt bland släkt och här i Sverige har de fått bott i olika husvagnar,campingar mm då de är ensam även här,pappan till 10 månaders barnet är häktad 18 månader.
    Nu till frågan: <finns möjligheter att kunna få 10 månaders barnet fosterhemsplacerad? Barnet har inget svenskt personnummer.

    Jag önskar inga personangrepp då vi sympatiserar för barnets bästa här och då inte tittar på att de är Rumäner. Tack på förhand. 

  • Svar på tråden Lilla barn
  • Guld gossarnas Super Mamma

    verkligen ingen som kan ge förslag eller ide om hur man kan gå till väga för att hjälpa denna lilla bebis 10 månader till ett bättre liv?


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Guld gossarnas Super Mamma

    Hej.
    Ja mamman är med på det,hon och barnet får bara stanna på boendet tills biljetter är fixade till Rumänien,där har de absolut ingenstans att bo, är inget märkligt i denna historia tycker jag ändå?


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • 0800Anonym0800

    Näe, mamman måste ha nån slags uppehållstillstånd eller arbetstillstånd. Sverige har ingen plikt eller skyldighet att ta hand om främmande staters medborgare eller deras barn. Tyvärr kört.

  • annabellelee
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2017-03-21 17:08:17 följande:

    Hej.

    Ja mamman är med på det,hon och barnet får bara stanna på boendet tills biljetter är fixade till Rumänien,där har de absolut ingenstans att bo, är inget märkligt i denna historia tycker jag ändå?


    Det märkliga är väl att du försöker få barnet fosterhemsplacerat om barnet har en frisk och fungerande förälder. Fosterhemsplacering används väl just när föräldrarna inte har förmåga att ta hand om sina barn, trots stöd.
Svar på tråden Lilla barn