• Anonym (Maya)

Så rädd för missfall, hur börjat erat?

Hej
    igårkväll fick jag en stark molande känsla i tjejmagen. La mig tidigt och sov rätt dåligt under natten, vände och vred mig och kändes som att jag aldrig somnade. 

Diffus känsla i magen. En blandning av vågor av kramp, känslan man får vid diarré (har också lös avföring) samt mensvärk.

På morgonen när jag gick på toaletten fanns där en liten brun flytning på pappret :( smärtan har avtagit lite under dagen men är fortfarande lite öm. Har varit på toa flera gånger och alltid rätt så lite bruna flytningar.

Vad tror ni?
    Är i vecka 4+4 så vet att det är väldigt tidigt, men är så orolig...

/Maya

• Svar på tråden Så rädd för missfall, hur börjat erat?
  • Anonym (Symptom)

Så var det för mig och sedan blödde jag mer.

• Anonym (Maya)
    Anonym (Symptom) skrev 2017-03-21 15:01:05 följande:

Så var det för mig och sedan blödde jag mer.

Hur lång tid gick det tills du började blöda mer?
  • Anonym (duff)

Det låter tyvärr som ett tidigt missfall. Du är inte ensam, en fjärdedel av alla graviditeter slutar på det sättet.

Mina missfall har börjat på samma sätt

• Anonym (Maya)
    Anonym (duff) skrev 2017-03-21 15:03:43 följande:

Det låter tyvärr som ett tidigt missfall. Du är inte ensam, en fjärdedel av alla graviditeter slutar på det sättet.

Mina missfall har börjat på samma sätt

Misstänker det också :( återstår bara att se helt enkelt..
  • LFF

Mina två "riktiga" missfall var båda i v12. Symtomen hade försvunnit några dagar tidigare. Började störtblöda med riktigt kraftig menssmärta. Första gången var det en chock, andra gången hade vi haft KUB-ul samma dag och sett ett dött litet pyre så jag visste att jag skulle börja böda inom 24 timmar (det gick fortare än så).

Sen har jag haft ett par gånger då min mens, som alltid varit som en klocka, varit några dagar sen och jag misstänkt graviditet. Då har det börjat som en helt vanlig mens, bara några dagar senare än annars. Det är orsaken till att jag aldrig testat på BIM utan alltid väntat någon vecka.

Hoppas att det inte blir värre för dig och att det lilla pyret stannar kvar och blir en levande bebis.

• Carambolan

För mig började det med blodblandade flytningar och efter typ två dagar började jag blöda mer, som mens.

• Anonym (Maya)
    Carambolan skrev 2017-03-21 15:14:52 följande:

För mig började det med blodblandade flytningar och efter typ två dagar började jag blöda mer, som mens.

Var de färskt blod då eller brunt, gammalt?
  • Anonym (Maya)
    LFF skrev 2017-03-21 15:10:51 följande:

Mina två "riktiga" missfall var båda i v12. Symtomen hade försvunnit några dagar tidigare. Började störtblöda med riktigt kraftig menssmärta. Första gången var det en chock, andra gången hade vi haft KUB-ul samma dag och sett ett dött litet pyre så jag visste att jag skulle börja böda inom 24 timmar (det gick fortare än så).

Sen har jag haft ett par gånger då min mens, som alltid varit som en klocka, varit några dagar sen och jag misstänkt graviditet. Då har det börjat som en helt vanlig mens, bara några dagar senare än annars. Det är orsaken till att jag aldrig testat på BIM utan alltid väntat någon vecka.

Hoppas att det inte blir värre för dig och att det lilla pyret stannar kvar och blir en levande bebis.

Tack för ett sånt utförligt svar :)
    Ja, det är bara att vänta och hålla tummarna. Känns så jobbigt :(
  • Anonym (duff)
    Anonym (Maya) skrev 2017-03-21 15:19:23 följande:
    Var de färskt blod då eller brunt, gammalt?
    För mig har det börjat både med bruna flytningar, som efter några dagar blivit färskt som efter några dagar blivit en riklig blödning.
    Men har också hoppat över de bruna flytningarna någon gång.
  • Anonym (K)

Mitt mf började med lite bruna flytningar några dagar efter bim. Det fortsatte i nästan tre veckor sen blev det lite mer flytningar men fortfarande brunt ett par dagar innan det kom färskt blod i slutet av v 8. Blödde som en vanlig mens fast lite mer klumpar. En vecka efter blödningen slutat fick jag mens igen men hade troligtvis ingen äl innan. Hade mens två gånger till innan jag blev gravid igen. Då fick jag också bruna flytningar tidigt som höll i sig i ca en vecka innan de avtog. Blödde även lite färskt blod i v 7 och i v 8. Den graviditeten resulterade i en liten kille som snart blir 10 månader! :) Så för mig har bruna flytningar både slutat med mf och barn. Jag hoppas såklart på det senare för dig!

Jag mådde jättedåligt efter mitt mf och pratade med en psykolog. Hon hjälpte mig även mycket i nästa graviditet när jag var väldigt orolig. Så det kan jag rekommendera OM du får mf. Jag kommer aldrig glömma barnet som inte blev men så här i efterhand är jag ändå tacksam för annars hade jag inte fått min fina lilla kille! <3 Vet att det är svårt att tänka så nu men OM det är mf, gråt och sörj, ta sen nya tag så ska du se att du snart får din älskade bebis. Lycka till med allt!

Svar på tråden Så rädd för missfall, hur börjat erat?