• KiaTia

För oss som försöker bli gravida med första

Hej!

Jag bokade faktiskt tid för spiraluttag idag, tiden är dock inte förens i maj. Längtar något otroligt! Jag äter mitt val kvinna o försöker att allmänt leva nyttigt med mycket motion och mycket frukt och grönt. Jag tror starkt på att ju mer man försöker och stressar desto svårare blir det, bara för att det är så himla typiskt och orättvist. Av den anledningen tänker vi inte stressa utan bara fortsätta leva som vanligt efter att spiralen är ute. (Dock så kommer ju ändå räkningen pågå på något sätt i mitt huvud ändå...)

Hoppas det tar sig snart för er!

• KiaTia

Hej!

Jag längtar och längtar efter att börja bäbisverkstaden. Har bokat en tid i maj för spiraluttag och gud vad jag längtar! Har gjort en nedräkning nu så jag kryssar av varje dag som går fram tills dess.

Sedan har min chef precis varit riktigt dum och orättvis så nu vill jag även, förutom min bäbislängtan då, bli gravid omedelbart så att jag slipper jobbet och kan lämna dem i sticket utan personal!

Samtidigt är jag rädd för att bli gravid direkt då en nära vän kämpat i månader... jobbigt att berätta för henne i så fall. Som att strö salt i såren.... :/

• KiaTia
    NilssonLinn skrev 2017-03-29 20:23:33 följande:

FÖRLÅT! MÅSTE SPY UR MIG!!!!

En bekant till mig har i flera år försökt bli med barn. Hon lyckades bli det för ca 1 1/2 år, tyvärr slutade det i missfall. Hon och hennes blev, helt förståeligt, förkrossade och deprimerade. Tiden gick och de försökte bli med barn igen ... ganska nyligen gick de ut med att de äntligen lyckats bli med barn igen! Och de är typ halvvägs. Vi alla blev så glada för deras skull. Minst sagt inte jag som vet hur det är att gå igenom ett missfall och hur stor längtan är efter det!

Men nu till det värsta! HON BARA GNÄLLER över alla hennes "jobbiga graviditetssymptom" .. jag förstår och har märkt att man kan ha riktigt jobbiga graviditeter! Men helt ärligt, jag skulle kunna ta hennes smärtor alla dagar i veckan bara jag fick vänta barn. Det känns så himla kränkande på nå vis, att hon, helt öppet på Facebook, klagar på hur jobbigt det är att vara gravid !!!!! Så är man själv där man verkar ha svårt för att ens lyckas, iallafall som det känns nu, och läser det där .. jag blir provocerad på riktigt. Hade nästan lust att skriva till henne att typ "sluta gnäll, du kan ju iallafall bli med barn." ..

Oj, detta blev ett lite väl långt spymeddelande. Men håller ni inte med om att det är irriterande??

Det är ganska okänsligt att klaga ja, är ju många som i hemlighet försöker och försöker... Men graviditeten verkar ju vara himla kämpig för många men i så fall kan de ju klaga och sedan tillägga att det är värt det och att de är glada över graviditeten ändå eller något sånt.
  • KiaTia

Åh jag tog ut min spiral i veckan, vet ju inte ens var o min cykel jag är då jag varit blödningafri på spiralen. Är sååå förväntansfull! Så störigt bara att inte veta var man ligger så att säga ;)

• KiaTia
    inez898 skrev 2017-04-23 19:41:17 följande:

Jag känner mig så himla ledsen idag. Är genomförkyld men vågar varken ta Ipren eller zyx, utifall jag skulle bli gravid. Dessutom känns det jättekonstigt att försöka ligga med min kille (ska enligt appen ha ägglossning imorgon, har dock noll känningar) när man är tokförkyld och har feber, det skulle vi ju aldrig ha gjort i vanliga fall liksom. Han sa lite försiktigt "det kanske blir svårt att ligga idag eftersom du är så sjuk" vilket gjorde att jag började gråta och snyftade "men jag orkar inte vänta 4 veckor till nästa försök!!!" och han försökte trösta och sa att om du mår bättre imorgon bitti så kan vi ligga då, haha. Alltså jag är ju verkligen inte sugen på sex just nu, vill bara sova med huvudet i frysen typ, men det gör mig så ledsen att allt jag gått och väntat på skjuts upp en månad till pga en jävla förkylning. Känns också så värdelöst att inte våga ta tabletter som hade kunnat få mig att må lite bättre, bara pga en graviditet som ändå inte kommer hända. Önskar typ inte min värsta fiende att försöka få barn. Är så otroligt avundsjuk på mina vänner som bara "nämen vi tänkte att vi ligger en gång och ser vad som händer och oops så blev jag gravid! :)))". Orättvist!!! Sorry för negativt inlägg.

Du kan ta alvedon, det påverkar inte graviditeter och är febernedsättande och smärtstillande. / ssk på gyn
  • KiaTia
    Lillafisfia skrev 2017-04-29 10:28:17 följande:

HJÄLP!!!

Jag fick missfall i början av april, den 21 april var gravtest helt neg. Har testat med ÄL sedan dess och det har sett likadant ut, ett tydlig streck men inte starkare än kontrollstrecket. Idag tog jag ett gravtest, som såg ut såhär?

Är det fel på testet? Har jag gravidrester kvar?? Nån som vet nått??

Graviditetshormoner kan fortfarande synas till och med ca 4 veckor efter missfallet
  • KiaTia

Har en liten fråga om ägglossningstester. Är det så att det stegras och strecket blir starkare och starkare och sedan efter ägglossningen blir det svagare och svagare? Eller bara försvinner strecket efter ägglossning? (Hade vara ett test, blev ett tydligt streck men verkligen inte så starkt som kontrollstrecket, undrar om detta var innan eller efter min ägglossning..)

• KiaTia

Hej!

Jag tog ut min hormonspiral för tre veckor sedan. Har under tiden jag haft spiralen ej haft mens men har fått liten mensvärk en gång i månaden och lite molande mitt emellan. Har tolkat detta som min mens och ägglossning. Fick en minimal blödning två dagar efter spiraluttaget. Enligt detta hade jag ägglossning en vecka efter spiraluttaget och vi sexade på runt ägglossningen. Tog endast ett ägglossningstest där strecket blev hälften så starkt som kontrollstrecket. Skulle fått mens för två dagar sedan om man följer mitt mensvärkmönster sedan spiralen men ingen mens ännu. Dock hemsk mensvärk i två dagar nu. Negativt gravtest på bim.

Så till min fråga: tror ni att min kropp inte är igång än efter spiraluttaget? Eller kan man ha massor av mensvärk trots att man är gravid? Ska prova ta ett till test imorgon tänkte jag men känns otroligt när jag har så tydlig mensvärk..

• KiaTia
    Lalalinda1234 skrev 2017-05-13 19:59:00 följande:

Jag har hört att det kan ta upp till 1 år innan hormonerna försvinner ur kroppen efter en hormonspiral.

Enligt fass är hormonerna ute efter 2-3 dagar med hormonspiral men är ju olika hur man reagerar såklart. Men jag fick ett tydligt plus igår :D
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första