NilssonLinn skrev 2017-03-29 20:23:33 följande:
FÖRLÅT! MÅSTE SPY UR MIG!!!!
En bekant till mig har i flera år försökt bli med barn. Hon lyckades bli det för ca 1 1/2 år, tyvärr slutade det i missfall. Hon och hennes blev, helt förståeligt, förkrossade och deprimerade. Tiden gick och de försökte bli med barn igen ... ganska nyligen gick de ut med att de äntligen lyckats bli med barn igen! Och de är typ halvvägs. Vi alla blev så glada för deras skull. Minst sagt inte jag som vet hur det är att gå igenom ett missfall och hur stor längtan är efter det!
Men nu till det värsta! HON BARA GNÄLLER över alla hennes "jobbiga graviditetssymptom" .. jag förstår och har märkt att man kan ha riktigt jobbiga graviditeter! Men helt ärligt, jag skulle kunna ta hennes smärtor alla dagar i veckan bara jag fick vänta barn. Det känns så himla kränkande på nå vis, att hon, helt öppet på Facebook, klagar på hur jobbigt det är att vara gravid !!!!! Så är man själv där man verkar ha svårt för att ens lyckas, iallafall som det känns nu, och läser det där .. jag blir provocerad på riktigt. Hade nästan lust att skriva till henne att typ "sluta gnäll, du kan ju iallafall bli med barn." ..
Oj, detta blev ett lite väl långt spymeddelande. Men håller ni inte med om att det är irriterande??
Det är ganska okänsligt att klaga ja, är ju många som i hemlighet försöker och försöker... Men graviditeten verkar ju vara himla kämpig för många men i så fall kan de ju klaga och sedan tillägga att det är värt det och att de är glada över graviditeten ändå eller något sånt.