Inlägg från: Längtanefterdig |Visa alla inlägg
  • Längtanefterdig

För oss som försöker bli gravida med första

En till ny i tråden!
    Jag och sambon är bägge 26. Vi har försökt i över ett år och jag har nu ätit min första omgång med letrozol och väntar nu på ägglossning, får se när den sker. Väntan är verkligen jobbig. Har velat bli gravid i över 2 år och väntade in sambon i ett innan vi började. Nu håller jag verkligen tummarna för att det ska lyckas Skrattande Brukar vara rätt bra på att testa mig innan bim men den här gången ska jag verkligen försöka att hålla mig. Kommer ingen mens så ska jag ta ett test... får se om jag lyckas Flört

• Längtanefterdig

Idag var jag på vul hade en äggblåsa på 24 mm så ikväll blir det ovitrelle och sex på schemat! Cd13 och ingen stegring på testerna så jag blev alldeles chockad. Hade väntat äl till helgen. Förra cykeln hade jag en äggblåsa på 18 mm cd17, så bra mycket tidigare med letrozol :) hoppas hoppas!

• Längtanefterdig
    Jooosen skrev 2017-04-22 14:24:32 följande:

Postar här med. Vad tror ni äl imorn eller på måndag? Detta idag kl 14;30

Fortsätt testa, det beror på hur din stegring brukar se ut. Det kan bli ett positivt test imorgon men då släpper inte ägget förrän 1-2 dygn efter. Så det blir nog inte äl imorgon i alla fall Glad
  • Längtanefterdig
    Jooosen skrev 2017-04-22 21:03:22 följande:
    Tack för svar! Har bara testat en gång (förra månaden) innan då med cb. Så stickor är helt nytt. Men hoppas på tisdag för tills dess är ja inte hemma haha!
    Okej. Som sagt, fortsätt att testa. Skulle du få ett positivt test imorgon så släpper ägget troligtvis på måndag eller tisdag så vi hoppas på att det blir positivt tidigast måndag så du inte missar Glad När det börjar bli starkare så kan det även vara bra att ta minst 2 gånger om dagen för att inte missa stegringen och att hålla sig minst 4 timmar där emellan.
  • Längtanefterdig
    flOPI skrev 2017-05-11 18:40:10 följande:

Hej!

Ägglossningstestet visade negativt i förrgår, sedan positivt igår. Men idag är det negativt igen. Trodde det skulle visa de två dagar man är som mest fertil?

Någon som vet vad som hände där?

När testet blir positivt så släpper ägget inom 24-48. Så ligg på :)
  • Längtanefterdig
    Alltså oj vilket jäkla äl-flytning jag fick för en stund sen när jag var på toa Tungan ute Aldrig sett något liknande innan...
    Det bådar gott inför helgen då äl bör vara Flört
  • Längtanefterdig
    Mikaelhbg123 skrev 2017-05-28 15:51:20 följande:

God dag :) jag är  lite nyfiken, jag och min flickvän bestämt oss för att skaffa barn och detta är första månaden vi tar det på allvar med ägglossningssticka. Hon fick positivt med ägglossningsstickan och så fort det visade det hade vi sex 4-5 dgr i rad. Men nu kom mensen ändå. Jag som är killen då har även testat mig med Clearblue Fertilitetsspermatest och fick ett positivt streck. Är det något man bör oroa sig över? Blir man ej gravid direkt när man träffar ägglossningen? Tacksam för svar.

Man behöver absolut inte bli gravid på en gång om man träffar ägglossning. Att det tar upp till ett år räknas som helt normalt. Efter ett år kan man söka hjälp och göra en utredning.
  • Längtanefterdig
    HannaPanna92 skrev 2017-05-30 11:08:16 följande:

Och nu kom det rosa på pappret... ingen graviditet på försök nr 13 :'( Hatar detta.. har tappat glädjen i att försöka få barn, jag blir bara mer och mer deprimerad av alla negativa tester

Förstår precis hur du känner dig. Jag kan inte ens tänka mig själv som gravid i princip för det känns som att det aldrig kommer hända mig... jobbigt att alltid försöka hålla hoppet uppe och så skiter det sig iaf. Stor kram och lycka till på er utredning
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första