Inlägg från: Lillafisfia |Visa alla inlägg
  • Lillafisfia

För oss som försöker bli gravida med första

Hej!
    Jag hoppar gärna in här. Fick missfall för ett par dagar sedan, första barnet och första graviditeten. Nu har blödningarna börjat avta och jag känner så innerligt att jag måste få vara någonstans och skriva och peppa! Vi har bestämt oss för att försöka direkt igen. Jag hoppas min kropp återhämtar sig bra och att den snart är redo för en ny liten mini som är frisk och stanna <3 

• Lillafisfia
    Hedblomster skrev 2017-04-12 09:39:05 följande:

En sak jag har funderat på: eftersom jag aldrig har varit gravid förut kan jag ju egentligen inte veta att om jag ens KAN bli gravid. Och jag har en så märklig känsla av att det kommer att bli svårt och ta låååång tid... Jag vet inte varför? Antingen stämmer det, eller så är jag bara pessimistisk. Ni vet när man vill något mest av allt i hela hela världen, då känns det ju som att man aldrig kommer att få det? Det kan ju bara vara den känslan jag har... 

Jag hade exakt den känslan, började typ google hur utredningar gå till efter att jag inte blev gravid på första försöket... Men jag blev gravid på tredje! Så jag tror man bara nojar! 
  • Lillafisfia
    Percafluviatilis skrev 2017-04-24 06:57:32 följande:

Jag har märkt en sak som är annorlunda denna månaden. Jag har inget pms-humör? Inget alls. Och inga finnar, inga svullna bröst, svullen mage. Men är man gravid borde man väl snarare få värre pms-symptom om man brukar ha några? Skumt. Är sugen på att testa nu så jag kan släppa hoppet om det inte skulle vara något. Bim-2 eller 3 idag, äl+10. Hur hade ni gjort?

När jag var gravid var alla min avanliga PMS-symptom helt borta! Det enda jag kände var lite ömma bröst och värsta träningsvärken i magen utan att jag tränat haha! Så dte behöver inte bli värre! jag testade svagt plus på bim-1, fick "gravid 1-2" på bim! Lycka till! 
  • Lillafisfia

HJÄLP!!!

Jag fick missfall i början av april, den 21 april var gravtest helt neg. Har testat med ÄL sedan dess och det har sett likadant ut, ett tydlig streck men inte starkare än kontrollstrecket. Idag tog jag ett gravtest, som såg ut såhär?

Är det fel på testet? Har jag gravidrester kvar?? Nån som vet nått??

• Lillafisfia
    KiaTia skrev 2017-04-30 00:16:30 följande:
    Graviditetshormoner kan fortfarande synas till och med ca 4 veckor efter missfallet
    Gjort två till som vart tokblanka och fick idag pos på ÄL-test! Så antar att det var fel på ju det gravtestet...!
  • Lillafisfia
    KiaTia skrev 2017-05-01 21:41:52 följande:

Har en liten fråga om ägglossningstester. Är det så att det stegras och strecket blir starkare och starkare och sedan efter ägglossningen blir det svagare och svagare? Eller bara försvinner strecket efter ägglossning? (Hade vara ett test, blev ett tydligt streck men verkligen inte så starkt som kontrollstrecket, undrar om detta var innan eller efter min ägglossning..)

Är nog lite olika. Dessa test är en dag emellan, mina hade sett likadana ut i över en vecka, svaga men tydliga och så vips, en morgon var et så starkt. De två testen jag tagit efter det starka har varit svagare men lite starkare än de jag tog innan pos! 
  • Lillafisfia
    Ellyöster skrev 2017-05-07 22:14:45 följande:

Hej förra veckan så lite oplanerat så upptäckte jag och min sambo att jag var gravid. Slutade med P-piller för 2 månader sen och trodde väl inte riktigt att det skulle kunna gå så snabbt. i torsdag dock så fick vi tidigt missfall, var bara i v.7. Jag undrar så mycket nu på hur länge egentligen efter 6år av p-piller kroppen är påverkad av det? Vi känner oss så redo nu när vi känt av bara några dagar av att vara gravida så blir man orolig i kroppen att det ska ta så lång tid innan det ens blir nåt eller ännu mer orolig att man inte kan bli gravid så blivit nästan tokig av alla tankar senaste dagarna :(

Jag slutade med p-piller i november efter att ätit i 11år, plussa 12 mars och det slutade i mf i V8. Bm sa att jag inge skulle oroa mig dör att det var P-pillrens fel!
  • Lillafisfia
    Istedt skrev 2017-05-09 17:32:33 följande:

Min sambo sa till mig i helgen att jag kunde sluta med p-piller för att han känner sig redo för att försöka skaffa barn nu (som jag själv velat ett tag nu) överlyckliga jag har precis i dagarna kollat runt och blir riktigt nojjig när jag läser att det efter p-piller kan ta över ett år. Hoppas verkligen att det går fortare. Mitt mamma hjärta skriker.

Jag hade ätit P.piller i 11 år och blev gravid på tredje försöket, altså en piller-mens och två "riktiga" Så det kan gå fort också! Slutade tyvärr i mf, men gravid blev jag!
  • Lillafisfia

BIM på Tisdag, testade imorse då vi ska iväg på bröllop hel helgen, neg på test idag BIM-4, möjligtvis svaaaaagt svaaaagt men jag räknar det som negativt. Förra gången plussade jag inte förens BIM-1 så känns lite sådär att dricka i helgen :/ 

Men det är allid svårt, vad man ska säga, underligt att inte maid of honor skålar i ramlösa liksom.. Hoppas det syns något imorgon!

• Lillafisfia

BIM-1, va tror ni, spök?? Original och redigerad

Riktigt kass kvalle när jag la upp dom såg jag nu men jaja!

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första