Inlägg från: Mudcakemonster |Visa alla inlägg
  • Mudcakemonster

För oss som försöker bli gravida med första

Hoppar in här om jag får :) vi försöker också med vårt första. Skulle ha haft bim på söndag, vad blir det då bim+2? Och mensen lyser med sin frånvaro och negativt test igår. Har haft smått feber i en hel vecka, hoppas på att det är ett tecken. När skulle ni testa pånytt? Är det så att cb testen är bättre än vanliga billiga typ rsfu?

• Mudcakemonster
    Starlights skrev 2017-04-11 16:09:12 följande:

Spännande! Skulle lätt testa igen i morgon! Du kan ju köpa ett sånt där testa-tidigt-test, ifall du är en "låghormonare" så att de vanliga testen kanske inte lyckats mäta ditt hcg ännu. :) Håller tummarna!

Jag tycker att det nog var ett testa tidigt test, men skall nog försöka i morgon igen. :) läste att du också tänkte testa snart, håller tummarna! Har du några symptom ännu?

Mina är: hög temp, ont i svanken, lätt illamående.. kommer och går :) man inbillar sig ju så mycket.
  • Mudcakemonster
    Starlights skrev 2017-04-11 22:16:07 följande:

Tänkte ta ett i morgon "bara för att", kanske är det blankt, men då slipper man ju gå och oroa sig och känna efter och fantisera hela tiden haha. Har inte så mycket mer symtom än riktigt ömma bröst.

Jag orkade inte hålla mig och tog ett test nyss. Negativt!! Äääh.. hade halsbränna (vilket jag alrdrig brukar ha), illamående, hög temp och så kom det en (ursäkta) supervattnig flytning. Var så säker. Men nejj..

Hoppas det går bättre för dej :)
  • Mudcakemonster
    Starlights skrev 2017-04-12 08:57:02 följande:

Fick också negativt, men är på bim -3 eller -4. Så jag vet inte, man kan ju hoppas att det var för tidigt. Men vill inte hoppas för mycket.

Äsch då :/ men hopp finns det än för oss båda :)
  • Mudcakemonster
    Percafluviatilis skrev 2017-04-13 07:09:24 följande:

Vad tråkigt :( Så surt när den ska dra ut på det också!

Ja vekligen, men konstigt att den var 4dagar sen och sen höll på endast i en dag.. konstigt. Liksom brunt, och en dag vanlig mens och sen poff försvunnen.
  • Mudcakemonster
    Mikaelhbg123 skrev 2017-08-07 22:34:36 följande:

Någon som vet? Hur skumt? Ägglossningstestet började stegra sen helt plötsligt försvann stegringen och testerna i fortsättningen blev helt negativa ? Vad kan det bero på?

Det kan ju vara ett det inte var en stegring och det höll på att sjunka? :) kanske det var ägglossning tidigare?
  • Mudcakemonster

Andra månaden med ägglossningstest nu, men blir inte riktigt klok på dem. Har inte ännu lyckats pricka in att strecket skulle vara lika stark som kontrollstrecket.. måste det vara helt lika starkt?

Högst uppe taget igår, mittersta i morse och det nedersta alldeles nyss nu på eftermiddagen..

• Mudcakemonster
    FridaB92 skrev 2017-08-11 14:09:07 följande:

Alla är ju tyvärr negativa, teststrecket måste vara lika starkt eller starkare...

Jag använder clearblues digitala ÄL-test så får man svart på vitt om man har äl eller inte.. en del dyrare men så värt det tycker jag.

Tack för svar. Jo det är väl så, men kanske en äl på gång. Bra tips, borde skaffa såna så man slipper analysera :)
  • Mudcakemonster
    33villbligravid skrev 2017-08-11 14:23:57 följande:

Jag tror din ÄL ännu är på väg. Gissar du får positivt imorgon/sö. 

Sedan en sak om de digitala som många här förespråkar (och jag också): Jag har kört dubbeltest ett par månader och både testat med digital och vanliga stickor. Då det digitala visat glad gubbe har teststrecket på de vanliga stickorna inte alltid varit lika starka eller starkare, utan bara lite grannstarkare än på dina ... så det är nog väldigt svårt att veta ... 

Åååh tack, intressant! :) får väl lov att mysa på varje dag nu för att vara på säkra sidan. Hihi
  • Mudcakemonster
    FridaB92 skrev 2017-08-11 15:39:37 följande:

Ja, det tror jag absolut att det är på g!

Önskar dig stort lycka till o håller tummarna :)

Det var på gång :D nu 2,5h efter senaste testet ser det positivt ut! (Testgalen, jag vet. Hahhaa) Steg relativt snabbt! När skall vi nu ha sex för att maximera chanserna? Myste igår kväll/natt.. Lönar det sig idag eller imorgon på morgonen? Eller båda? :D

• Mudcakemonster
    Jess1233 skrev 2017-08-11 19:37:52 följande:

Jag är gravid!!!! Plussade i förrgår !! :)))

Åh va kul! Grattis!!
  • Mudcakemonster
    FridaB92 skrev 2017-08-11 21:00:16 följande:

Va bra!

Om jag inte minns fel så när ditt test blivit positivt så sker ÄL mellan 24-36 h efter det. Sen kan ägget bli befruktat under 24 h.

Ditt LH har stigit o säger till kroppen att "släppa" ett ägg nu som ska bli befruktat. Är simmarna riktigt pigga kan dom ju leva innuti dig typ 5 dagar! Men oftast kan man räkna med 72 h livslängd.

Så ja det är bara o räkna lite på det, finns lusten hos er tycker jag ni ska ligga på :)

Haha, du kanske redan vet allt detta men fick lite feeling med alla siffror! Sorry :)

Haha nä det är bra med en massa info :) men så i princip kan det räcka med att vi hade sex igår kväll visst? Men nog lönat det sig att ligga ännu inom nästa 72h också?
  • Mudcakemonster
    Mikaelhbg123 skrev 2017-08-25 10:56:59 följande:

Hej, hoppar in här! En fråga min sambos mens är sen 2 dgr och har aldrig hänt innan. Testen visar negativt. Men hennes Temp har inte sjunkit. Någon som har någon erfarenhet ? Sjunker inte temp vid bim? Tacksam för svar

Har ännu inte egen erfarenhet men har hört att det är bra så länge som tempen hålls högre. Håller tummarna! :)
  • Mudcakemonster
    Jooosen skrev 2018-01-18 13:31:57 följande:

Urs ... min mens kom nyss. Känner mig så jäkla ledsen!! Funderar på att ringa för utredning snart...

Vad tråkigt att höra. :( funderar på samma sak, vi har försökt i flera år. Skall testa akupunktur först. Har hört att det kan göra susen.
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första