• AniCase

För oss som försöker bli gravida med första

Hej!

Jag hoppar gärna in här :)

Vi försöker bli gravid med första barnet här och är inne på tredje försöket nu utan något plus.

Visst vi har inte försökt länge men det gör lika ont varje gång man inte får det där jäkla plusset men snart kanske det tar sig :)

• AniCase

Jag behöver verkligen hjälp med detta.

Min clearblue fertilietsmonitor gick över från låg till hög igår men det stod bara att en östrogenhöjning hade upptäckts men ingen lhstegring ännu men så testade jag både igår och idag med vänliga ägglossningstest och där är ett halvsvagt sträck.

Vad tror ni?

Är det clearblue monitor som har fått flipp.

Har en menscyckel på 27-28 dagar så det borde ju vara nu ägglossningen är typ
  • AniCase

Hej!

Tänkte kolla lite snabbt med er som pussat eller som har erfarenhet av utomhavandekvedskap

Jag hade ägglossning den 14 april och efter typ 3-4 dagar så började det kännas som en molande/stickande känsla nere i båda äggstockarna och emellan dem.

Detta har nu hållt på i 7 dagar imorn och beräknad mens är om 4 dagar men jag har aldrig haft sånt här innan och en del av mig säger att det kanske är något litet därinne som håller på att spökar och en del av mig är orolig att det kanske är någon inflammation eller utomhavandekvedskap eller dylikt som spökar.

Jag vågar inte ta några tabletter typ alvedon heller så går konstant med denna obehagliga ilningen hela tiden.

Övriga symtom är att höger bröst är lite svullet samt att jag fått lite knutor i det nu de senaste dagarna och att jag känner mig trött och hormonig samt att jag kissar mer än jag dricker.

Nu är vi på semester på kreta med så är ännu mer orolig eftersom läkarvården inte är den samma här som i Sverige.

Någon som varit med om något liknande?

Eller har någon föraning av något slag?

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första