Hormonkarusellen skrev 2017-09-03 20:12:15 följande:
Känner verkligen igen mig med er båda. Inte haft ordentlig mens , och inte heller ägglossning sedan jag slutade med p-piller för tre år sedan, nu har vi bara försökt 6mån, eller 7 är det väl nu, men jag har bara haft en ägglossning under den tiden
Förstå-sig-påare är alltid snabba att berätta att man måste börja i tid (eh tack, redan stressad över att närma mig trettio!) att man ska slappna av, att de första behöver sju månader (med ägglossning ja!) eller något annat smart som man inte alls vill höra. De som vet att vi försöker är såklart så förstående de kan bli, men det hjälper ändå inte att få höra om hur många gånger de blivit gravida för att gubben nös typ, kul för dig men det gör inte min vardag lättare att uthärda någonstans...
Värst är en kollega som VARJE gång vi ses ska berätta dels att hon blivit gravid på första försöket varje gång, dels klaga på hur många som tar illa upp för att hon berättar det - jag har liksom ingen bra kommentar, jag sitter bara och gapar varje gång och säger något om att hon kanske ska sluta berätta det då - men budskapet går aldrig fram, det måste bli tydligare...!
Jag HATAR tipset om att "slappna av, för annars går det Aldrig!!". Ja för det gör ju en mer avslappnad?? Har också flera runt mig som berättar hyr jäkla fort det gick, men samtidigt vet jag att det tog 5år!!! För min mamma. Själv har jag bara haft en ägglossning sen jag slutade med p-piller i mars. :(