Inlägg från: villblitremedpcos |Visa alla inlägg
  • villblitremedpcos
    Elliot1 skrev 2017-11-20 20:15:00 följande:

Hej!

Har inte skrivit här på ett tag men läser :)

Men nu har jag en fråga, någon som har erfarenhet av Progesteron-kräm? Jag fick den av mamma för att den ska hjälpa mig mot PMS-besvär (haft missfall och efter det så har jag fått såna sjuka problem med med mens-smärtor).. Så hon har ju beställt den till mig för att den ska hjälpa mot sånt. Men jag vet att den även är bra om man vill bli gravid? Några erfarenheter? :)

Jag använder just nu och har gjort några cykler tidigare!
  • villblitremedpcos
    Elliot1 skrev 2017-11-20 22:15:47 följande:

Tack! Men vet inte riktigt hur jag ska använda den..

1) För att lindra PMS-besvär står det att man ska använda den dag 14-28 i cykeln (förutsatt att cykeln är 28 dagar, vilket min är).

2) Vill man bli gravid ska man använda den dag 7-28 men höja dosen efter halva tiden.

Då måste ju ändå alternativ två vara rätt för mig? Jag vill främst ha krämen för att lindra PMS, att den även kan vara bra när man planerar barn är väl en bonus (placebo eller ej...)

Jag kan bara tala för metod 2 (jag själv använder den för att jag vill bli gravid) använder den efter ägglossning fram till mens, jag skulle inte våga använda innan ägglossning med risk för att den uteblir. Jag kör med 1-2 ?ärtstora? klickar enligt anvisning på tuben... lycka till!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första