• Amidina

För oss som försöker bli gravida med första

Hej hopp! Ytterligare en som försöker bli gravid med första, jag är 32 år, gift med en underbar man, och vi har försökt i sisådär 7 månader. Började med munkpeppar (agnus castus vitex) för typ 3 veckor sen nåt, fick mens för 3 dagar sen och ser fram emot att få hoppa på det (honom Drömmer) igen snart!
    Kram på er alla!

• Amidina
    nonamenofame skrev 2017-11-16 12:40:46 följande:
    Min ägglossnings vägrar låta sig hittas, eller dyker bara inte upp. Vi har bara försökt i ungefär två månader, men jag börjar redan bli riktigt frustrerad. Jag har använd ägglossningstest varje dag i sex veckor, alla har varit negativa.
    Jag tar alla vitaminer som barnmorskan rekommenderade. Antagligen så är det bara så att min cykel inte har kommit igång igen efter spiralen, men barnmorskan sa att det oftast kommer igång igen direkt.

Vi är nygifta, letar efter vårt första hus och är verkligen redo för en liten. Finns det något mer jag kan göra för att skynda på processen?
    Åh, känner med dig! Det där med att det oftast kommer igång direkt är lite sisådär, det är så himla olika för alla. 
    Det jag på mitt amatörmässiga vis kan rekommendera är saker som kan hjälpa din kropp att återställa sin egen hormonbalans. Läs på om mat och tillskott!

För egen del tar jag munkpeppar, och äter mycket fytoöstrogener (dvs grönsaker, fullkorn och soja, så mkt eko jag kan förutom sojan då som enbart är eko!). Macapulver kan vara till hjälp för vissa.

Generellt sett så bara lev så nyttigt du kan så underlättar du för kroppen att hitta balans igen, ät bra, rör på dig, och försök om du kan att dra ner på sånt som stressar. {#emotions_dlg.flower}
  • Amidina
    Pacific skrev 2017-11-16 14:41:00 följande:
    Är i chock. Svagt streck, men positivt två dagar på raken. Jag plussade på BIM. Det blir att berätta för sambon ikväll!
    Tjoho, grattis! {#emotions_dlg.flower} Ååh, hoppas att jag också får se ett sånt snart! Solig
  • Amidina
    Mikaelhbg123 skrev 2017-11-28 04:10:32 följande:
    Visst kan det bli så. Hormonerna stiger väldigt fort. Min sambo testade ibland negativt på morgonen men eftermiddag var det positivt. Det är därför det är så

lätt att missa ägglossningen.
    LH är dessutom starkare på eftermiddagen, till skillnad mot hCG, därför rekommenderar de flesta (utom cb tydligen..) att man testar mellan 10-20 på dagen.
  • Amidina
    Försökerbligravid skrev 2017-12-06 14:23:20 följande:

Hej! Ny här!

Jag och min sambo har försökt i cirka ett år nu, haft problem med ägglossningen. Idag tog jag ett rsfu test och tycker att jag ser två streck, vad ser ni? Är det för svagt?

Om det är ett ÄL-test är det troligen negativt om du "tycker att du ser två streck", eftersom det ska vara lika starkt eller starkare än teststrecket om det är positivt.

Håller däremot tummarna att det är ett grav-test du pratar om och det syns 2 streck! {#emotions_dlg.flower}
  • Amidina
    Försökerbligravid skrev 2017-12-08 13:28:48 följande:
    Det är ett graviditetstest !!
    Jamen då är det ju bara att gratta! Flört Ett streck är ett streck! Grattis!
  • Amidina

Hänger mig kvar på en kant lite grann, 32 år och aldrig plussat. Nu är vi inne på försök 12 tror jag, sen april -17, varit mycket stress senaste tiden så tappat räkningen.

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första