nonamenofame skrev 2017-11-16 12:40:46 följande:
Min ägglossnings vägrar låta sig hittas, eller dyker bara inte upp. Vi har bara försökt i ungefär två månader, men jag börjar redan bli riktigt frustrerad. Jag har använd ägglossningstest varje dag i sex veckor, alla har varit negativa.
Jag tar alla vitaminer som barnmorskan rekommenderade. Antagligen så är det bara så att min cykel inte har kommit igång igen efter spiralen, men barnmorskan sa att det oftast kommer igång igen direkt.
Vi är nygifta, letar efter vårt första hus och är verkligen redo för en liten. Finns det något mer jag kan göra för att skynda på processen?
Åh, känner med dig! Det där med att det oftast kommer igång direkt är lite sisådär, det är så himla olika för alla.
Det jag på mitt amatörmässiga vis kan rekommendera är saker som kan hjälpa din kropp att återställa sin egen hormonbalans. Läs på om mat och tillskott!
För egen del tar jag munkpeppar, och äter mycket fytoöstrogener (dvs grönsaker, fullkorn och soja, så mkt eko jag kan förutom sojan då som enbart är eko!). Macapulver kan vara till hjälp för vissa.
Generellt sett så bara lev så nyttigt du kan så underlättar du för kroppen att hitta balans igen, ät bra, rör på dig, och försök om du kan att dra ner på sånt som stressar.