• My102

För oss som försöker bli gravida med första

Hej!

Här har vi försökt i 2 år i juni, enligt landstinget är jag för fet för utredning så vi (jag) försöker tappert att gå ner dem ynka kilorna som behövs men det är väldigt svårt, uppenbarligen.

Jag har slutat ÄL tester helt å hållet, min mens är typ regelbunden, jag vet när jag typ har ÄL men det vill sig lixom inte. Alla i min familj har blivit gravid på första försöket feta som smala. Nu ska vi vända oss privat för en utredning, är det mi

• My102

Håller på här med första med, 30 resp 33 år. Har försökt sen juni 2015, gick all in första 9 månaderna sen tog vi det som det kom men senaste halvåret har vi varit mer fokuserad. Nu blir det privat utredning i slutet på april. Detta är väldigt ansträngande!

Men jag har en fundering, vad kan svag (väldigt svag) molande värk i mensmagen och stick i äggstocken bero på EFTER mens? Cysta? Om någon vet eller varit med om liknande.

• My102
    Jooosen skrev 2017-04-12 07:52:13 följande:

Kan oxå så få. Va hos gyn. Hon hittade inget på mig iallafall :/.. känns typ som äl värk för mig?! Nu endast på dag 5 (har väldigt kort mens)

Ja precis! Som ÄL smärtor ungefär. Ringer gyn nästa vecka om det inte försvinner. Kommer och går, och det är ju under dem ggr det kommer som jag blir orolig men imellan är der ju ingen fara :) såklart. Så det har blivit av att jag har ringt än. Tack för input :)
  • My102

Nu har vi varit på vårt första besök på kvinnokliniken (privat). På mig kunde han se en livmoder, tummen upp! Och även att jag har haft ägglossning (har oregelbunden mens) samt snart ska ha mens. Och det stämmer. Däremot hade han svårt att hitta äggstockar? På vänstra sidan tryckte han ner magen men det enda han såg var tarmar och urinblåsa. Hade visserligen inte besökt toan efter frukost, kan det ställa till det? Senare såg han en äggstock på höger, tror jag, tror inte att han såg dem båda. Men efter det blev han nöjd. Mannen var Ok fysisk, kunde inte hitta nåt där.

Är det vanligt att man kan missa att se äggstockar vid VUL? Han sa den han såg låg högre upp. Jag vet inte om det betyder något särskilt.

Nu ska jag ta blodprover när mensen kommer sedan blir det spermaprov och där får vi svar samma dag! Läkaren sa att det är inget man vill vänta på, mycket riktigt!

Det känns skönt att vara på gång. Men samtidigt rädd vad provsvaren kommer att visa :/. I juni har vi försökt i två år, kanske aktivt alla månader, skulle ta död på allt va sex heter. Hoppas 2017 blir vårt år!

• My102
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-23 17:46:47 följande:

2

Grattis!! Hur många dagar

Innan BIM tog du testet?
  • My102
    My102 skrev 2017-06-25 01:00:26 följande:

Grattis!! Hur många dagar

Innan BIM tog du testet?

Läste de andra i inläggen och såg svaret nu :)
  • My102
    Sofiamy skrev 2017-06-27 08:17:54 följande:

jag var på utredning via RMC för en vecka sedan där sa min läkare att de rekommenderar sex två-tre gånger i veckan och att jag genast skulle sluta med alla ÄL-tester.

Menar dem regelbundet eller under "ÄL" tiden? Sa läkaren varför du skulle sluta med ÄL tester?
  • My102
    EmmaPaw skrev 2017-06-27 14:32:20 följande:

Så kom den inte med...

Ser tyvärr inget :(
  • My102
    Jooosen skrev 2017-06-30 07:58:11 följande:

Nån som får ont mellan benen innan mens? Typ som sammandragningar när man går på toa? Är rädd för endometrios :(

När jag går på toa och kissar så kan det göra skit ont i magen, när blåsan blir tömd typ, som om den var utsträckt och "går till sig" när kisset åker ut. Jag vet inte :/ men så kan jag känna ibland..vet inte vad det beror på
  • My102
    inez898 skrev 2017-09-03 22:23:28 följande:

Jag fick detta tips senast idag av min mamma! Brann av!! Hon sa att hon tror att det blir "nån kramp" om man tänker för mycket på det som gör att kroppen inte "öppnar sig" och "tar emot det" (hon har själv blivit gravid på 1a och 2a försöket såklart). Jag blev så jävla arg. Detta är 7e månaden vi försöker - hur har du tänkt att jag plötsligt ska sluta tänka på det? Ska jag göra en hjärntransplantation?

Än idag, efter två år så får jag sådana råd av mina närmaste. Har inte direkt suttit på röven och haft livet på paus lixom, man lever ju ändå. Men de som aldrig har fått längtat och kämpat, de har ingen aning! Jag blockerar bort och driver inte samtalet vidare.
  • My102
    inez898 skrev 2017-09-04 08:22:33 följande:

Nej exakt! Klart man lever på som vanligt, men det är såklart omöjligt att inte tänka på det. Känns som ett så värdelöst råd. Om det dom menar är att man inte ska sätta livet på paus så säg det då, men säg inte "det är nog att du så gärna vill bli gravid som är problemet" för det är bara elakt!

Det är helt omöjligt! Och jag kan tycka, vet de inte bättre? Än att ställa sådana frågor? Men de har som sagt ingen jäkla aning. Vi har försökt två år, jag har aldrig i mitt liv upplevt ett positivt graviditetstest, det kändes rätt så bra att säga det till min syster som har två barn som har blivit till på första försöket efter att hon sa att hon tog 10 tester med andra barnet för att hon kände sig inte gravid.

Ingen som har upplevt kämpandet kan aldrig föreställa sig känslan.
  • My102
    Försökerbligravid skrev 2017-12-08 13:28:48 följande:

Det är ett graviditetstest !!

Stort Grattis!! Har ni fått hjälp med ägglossning? När i relation till BIM tog du testet? :)
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första