• Lewaize

För oss som försöker bli gravida med första

Hallå alla fina tjejer!
    Hoppar in här jag också :)
    Jag är 26 år och min sambo är 30 år och vi har precis slutat med preventivmedel (tog ut kopparspiralen i november och kört med kondom sedan dess)!

Jag tar tillskotten "Mitt val kvinna" och extra folsyra och killen tar L-argiplex.

Vi har alltid sagt att om det går så vill vi försöka undvika att få barn i december. Så denna månaden är vårt första försök :D
    Super nervösa, skräckslagna och extremt förväntansfulla! Jag har Äl troligtvis 3/5 och BIM 17/5. Testar ägglossnings test och det blinkar och har sig så det är väl nära nu :)

Planen är väl att ha sex var 3e dag under månaden förutom under den fertila perioden där vi satsar på varannan :)
    Men det kan vara lite trixigt då jag jobbar vaken natt och han har dagjobb! Men vi ska göra vårt bästa :D

Lycka till allesammans!! Kommer vara superkul att följa er alla :D

• Lewaize

Mäter min ägglossning just nu men är lite konfunderad.

Har testat clearblue digital sedan 27/4 och idag är första dagen med fast glad gubbe! Men, jag har inte haft den minsta tillstymmelse till äggviteflygningar. Knappt några flytningar alls!

Är det så att vissa har ägglossningsflytningarna efter sin ägglossning?

Försöker googla lite min hittar dessvärre inget bra svar :/

• Lewaize
    Mickanpuff1037 skrev 2017-05-01 22:47:59 följande:

Vet precis hur det känns, man blir så besviken och ledsen. De fattar ju inte hur viktig varje tillfälle är. Man kan säga vad man vill, men det är så mycket mer påfrestande för kvinnan som ska hålla koll på ÄL och allt. Sen ska man gå och känna efter och vänta i något som känns en evighet på att få testa. Männen borde fasiken stå givakt när det är dags och sluta känna efter så mycket!

Fy fan för att ha det så!

Min sambo är väldigt medveten om allt då jag berättar precis när saker och ting sker (mens, flytningar, ägglossning) och när vi behöver knulla för att ha bästa chans.

Han läser på och kollar olika sidor för tips och trix.

Men sedan är detta också vår första försöksomgång så kanske inte ska ropa hej innan vi har kommit över ån :D! Men än så länge sköter han sig prima skinka (Y)
  • Lewaize
    Ankan373 skrev 2017-05-02 08:44:24 följande:

Jag har nu haft rosa aktiga flytningar ett halvt dygn! Håller mina tummar för att det är en nidblödning.. men väldigt osäkert då jag brukat få mens den här tiden med preventivmedel fram till förra månaden. Så frustrerande när man inte kan ta reda på vad som är vad utan bara kan vänta och se....

Kommer bli så besviken om det är mensen som kommer och så jäkla glad om det är graviditet på g! Beställde hem clearblue tidigt test igår kväll... Håller vilket fall tummarna för att det här är ett tecken på att det kommer en bebis i januari!

Hoppas hoppas hoppas!!!! :D

Jag tror jag är skengravid (äl ca 30/4-1/5)!

Haha känner av symptom som uppsvälld, gasig, illamående, trötthet, molningar i livmodern med stickningar och träningsvärk. Tror knappast att det redan har hunnit att halka ner i livmodern XD hejsan överanalysering!!
  • Lewaize
    Ankan373 skrev 2017-05-02 16:31:22 följande:

Överanalysera är du helt klart inte ensam om!

Men kanske lite väl tidigt för grav.symtom då! Men vi kan hålla tummarna för att de blir verkliga snart ????

FrökenE1985 skrev 2017-05-02 16:47:00 följande:

Känner såååå igen mig och hade äl natten 29-30/4.

Man är ju helt klart på helspänn hela tiden och känner efter så sjukt mycket! Men man vet ju aldrig. Men hoppas att det tar sig för oss :D
  • Lewaize
    Ankan373 skrev 2017-05-02 21:05:18 följande:

När har ni BIM?

16/5 säger Flo och 17/5 säger P Tracker :)

När har ni :) ?
  • Lewaize
    Ankan373 skrev 2017-05-03 07:51:04 följande:

10/5 ser det ut som enligt Natural Cycles! Så bara några dagar kvar! Är rädd för mensen varje dag nu dock när jag är lite osäker! Hoppas hoppas den inte kommer!

Ja hoppas hoppas hoppas :D
  • Lewaize
    VictoriaBerggren skrev 2017-05-03 21:51:05 följande:

Första försöket, fick till det med dagarna med kärleksburnen. Ägglossning vid pilen. Är detta bra förutsättningar? Bör vi ha sex fler dagar?

Så ser vårt första försök ut också ;) Så jag är väl inte rätt person att svara men hoppas att det är nog!

Vi har BIM nästan samtidigt så hoppas vi båda plussar :D
  • Lewaize

Har en fråga om orgasm!

Har läst runt på internet och det är delade meningar om kvinnan bör få orgasm före, under, efter eller inte alls under ägglossningnen för att bli gravid och dess för och nackdelar.

Skulle vara intressant att höra om ni gör på det ena eller andra sättet och i så fall varför :)

• Lewaize

Har lite funderingar här i barnfabriken som jag inte riktigt finner svar på. Skapade även en egen tråd i detta men de misstolkade mig bara ;( Hoppas ni han hjälpa mig :)

Min killes pappa är enäggstvilling.

Min morfars systrar är tvåäggstvillingar.

Vad är sannorlikheten att vi får tvillingar? Om det nu finns en sannorlikhet :)

De sägs mannens sida inte spelar någon roll i detta utan det går enbart på kvinnans.

Även att enäggstvillingar är en feldelning när ägget delas och är därför inte ärftligt.

Men eftersom det nu ligger i bådas gener så är chansen till tvillingar större för oss?

Vad tror ni :) ?

• Lewaize
    elinlarsen skrev 2017-05-07 21:25:04 följande:

Vad är ni i för olika åldrar och vart bor ni? Roligt att ha folk i samma områden så man kanske kan samtala om saker andra folk inte förstår!

Jag är 20 år och bor i en liten stad utanför Borlänge!

26 år och bor utanför Göteborg :)
  • Lewaize

BIM idag 16/5 och mensen är kommen.

Nästa Äl 27-28/5 och BIM 12/6 :) Kommer inte vara speciellt aktiv här i gruppen då jag blir helt mindfucked av att läsa allas symptom, frågor, ägglossningstester och gravtester :P men jag kikar in ibland för att se hur det går för alla :) Lycka till!

• Lewaize

Som alla andra sköna brudar här inne försöker vi få till första barnet :)

Är på försök till perfektion nr 3 ;) Plockade ut kopparspiralen i november -16 för att lära känna min kropp bättre innan vi drog igång verkstaden i maj-17.

Vi är nyss fyllda 26 respektive 30 år, inga barn sedan innan.

Äl var 24/6 och BIM är nu 9/7. Försöker inte att känna efter så mycket för jag överanalyserar lätt saker :P men skulle bli så jävla glad om det skulle ta sig snart!

d{ ~.~ }b
  • Lewaize
    Linluva3 skrev 2017-07-26 23:47:38 följande:

Jag plussade igår!!

Grattis grattis grattis :D så jäkla härligt!
    d{ ~.~ }b
  • Lewaize

Har varit ifrån tråden ett tag men känner att jag vill ha fler peppande plus så att inte hoppet dör ut helt ^^ mensen håller på nu så inte sexvecka än. Vilket är ganska skönt, lite semester xD men äl 6/10 och BIM 21/10. Kör med munkpeppar sedan 2 månader tillbaka från första Månsdagen till beräknad äl. Detta är min 3e kur. Tyvärr får jag kraftig huvudvärk av dem så jag ser absolut inte fram emot att ta dem varje morgon hur länge som helst till. Försök nr 7 är på ingång :)

Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Lewaize

Var det någon här inne som kollade på Malou efter 10 idag? Jag såg vars ett snabbklipp på fejjan där en kvinna hade fått barn när hon var 52 & 54 år tror jag det var. Hennes man hade haft dålig/slö/ sperma och läkaren hade sagt att han skulle börja med omega 3! Han refererade till det norska citatet ?en makrill om dagen gör barn i magen? :P vad tror ni om det? Någon som har testat :P ?

• Lewaize

Är nu inne på 9e försöket, månad 7 :) En konstig fundering här... men... ska ha äl enligt flo och NC på torsdag 30/11, tog ägglossningstest i förrgår med cb digital och den visslade en cirkel vilket är negativt. Igår gjorde jag ett till test men inte med morgonrutiner, väntade i 2-3 timmar innan toa (glömde göra testet på morgonen :P). Detta testet var en fast glad gubbe, alltså hög fertilitet/max fertilitet.

Till saken hör att vi hade sex precis innan och kanske kom det lite sagg på ägglossningstestet. Men kan saggen verkligen göra testet positivt? Har aldrig varit med om att ena dagen är det absolut ingen fertilitet och nästa är det max! Någon som kan svara på min fråga eller har varit med om något liknande :P ?

• Lewaize

Mensen kikade in idag. Äl är 22/12 och BIM 5/1 så chillar lite innan försök nr 10 drar igång :)

En fråga bara, ni som har börjat fundera på/håller på med utredning. Varför valde ni privat respektive vanlig?

Vi står i valet och kvalet mellan vilket vi ska välja :)

• Lewaize
    Försökerbligravid skrev 2017-12-11 05:09:23 följande:

Tog ett test i Onsdags som jag la upp längre upp. Det var ett ganska svagt plus som många av ni trodde. Nu i morse fick jag detta, vad säger ni? Jag tycker att det är ett + men i bland kan det vara skönt att flera ser samma sak.

Det är utan tvekan det starkaste plusset jag har sett på familjeliv (förutom de digetala) någonsin! Grattis :D :D
  • Lewaize
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-07 21:51:41 följande:

Längesen någon skrev i tråden. Finns det några aktiva kvar? Hur går det för er?

Här är en! Men det går väl sådär, mens nu så påbörjar försök nr 11 snart :) ska på utredning som börjar i februari så det är ju alltid något!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första