• Isathe

För oss som försöker bli gravida med första

Jooosen skrev 2017-10-18 20:49:51 följande:

Bim imorn! Inga ömma pms bröst som jag brukar. Känner verkligen nada! Mensvärken kommer o går lite ikväll men inget tydligt. Känner mig dock ogravid :/

Ååå vad spännande. Håller tummar och tår för dig!!

Jag har fortfarande inte fått någon mens, den var beräknad till i fredags eller lördags, gått in på 5+0 idag. Men har bestämt mig för att vänta till fredag morgon och testa, då har mensen fått 1v på sig.

Så svävar just ju mellan hopp och förtvivlan, har ju med mig en pco som hållt sig i schak sen jag slutade med p-piller i februari men orolig att de är den som nu börjar spöka
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-10-18 21:44:18 följande:

Å! Ja förstår det!! Det gör ja redan fast mensen inte ens är sen... vi har försökt sen april.. börjar bli tradigt detta!! Känner mig helt som vanligt :( hur känner du dig i övrigt?

Ja, hmm hur känner jag mig?

Kissar oftare men de kan ju vara både inbillning och psykologiskt, så inget säkert tecken. Öm i magen, spänner och är annorlunda men kan också vara framkallat. Inga ömma bröst eller liknande

Ungefär så....

Vi får uppdatera varann. Håller tummarna för dig!!
  • Isathe
    Mikaelhbg123 skrev 2017-11-15 10:57:48 följande:
    Äntligen 7:e försöket :)

Bim -3 positivt idag.
    Solklart pluss!!! Stort grattis!  Du har BIM på lördag alltså?

De ger mig lite hopp, att se att folk får pluss efter flera månader av försök. Jag och min sambo har försökt sedan februari.
  • Isathe
    Mikaelhbg123 skrev 2017-11-15 11:19:36 följande:
    Tack :) precis på lördag / söndag ... tog ett tidigt gravtest!
    Ååå lycka! Har du några symtom som gjort att du misstänkt att de skulle bli positivt?
  • Isathe
    Försökerbligravid skrev 2017-12-06 14:23:20 följande:

Hej! Ny här!

Jag och min sambo har försökt i cirka ett år nu, haft problem med ägglossningen. Idag tog jag ett rsfu test och tycker att jag ser två streck, vad ser ni? Är det för svagt?

Ser tyvärr inte någon bild....
  • Isathe
    Försökerbligravid skrev 2017-12-08 13:28:48 följande:
    Det är ett graviditetstest !!
    Nu ser jag!! Å säger direkt grattis!! Hur länge har ni försökt?
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-09 16:38:14 följande:

Ägglossning igår fredag ! Sex torsdag och idag. Fan att man inte fick till det igår oxå. Så äl dag 16, sex dag 11,15,17! Snälla Gud låt det räcka!!

Jag tror att de räcker, håller tummarna för dig!!
  • Isathe
    Försökerbligravid skrev 2017-12-11 05:09:23 följande:

Tog ett test i Onsdags som jag la upp längre upp. Det var ett ganska svagt plus som många av ni trodde. Nu i morse fick jag detta, vad säger ni? Jag tycker att det är ett + men i bland kan det vara skönt att flera ser samma sak.

Ingen tvekan, ett solklart pluss!!! Stort grattis!

Hur länge har ni försökt?
  • Isathe
    Försökerbligravid skrev 2017-12-11 15:03:57 följande:
    Åhh tack är så lycklig!!!

I ett år ungefär!!
    Stort grattis igen!!

Det ger hopp för en annan som försökt sedan februari utan ett enda pluss hittills.
  • Isathe
    Lillatjejen1992 skrev 2017-12-11 15:21:21 följande:
    Jag och sambon har försökt sedan juli 2016 och inte plussat en enda gång så vet hur det känns. Håller dock tummarna för att det tar sig för er snart!
    Ja usch, jag har sett dina inlägg och lider verkligen med er.
    För vår del ser spermierna bra ut, passagen i mina äggledare ser också bra ut. Däremot har jag pcos så släpper väl inte ägg varje månad tyvärr....
  • Isathe
    Lillatjejen1992 skrev 2017-12-11 15:42:56 följande:
    Tur i oturen att spermierna såg bra ut! Det svåra blir ju när det är fel på båda (som i vårt fall). Jag har pco men svarade bra på letrozolen men det spelar ju ingen roll om jag ägglossar när inte spermierna kan göra sitt :/

Men om du har pcos får man väl behandling tidigare? Eller har du redan fått det?
    Jag fick veta det för flera år sedan då jag var singel och valde sluta med p-piller för att jag inte ville äta massa hormoner. Fick aldrig någon mens så sökte hjälp. Så visste det redan när jag och sambon började dejta.

Hittills har vi fått göra vul, kolla spermierna och spolat äggledarna. Å vi har försökt sedan februari bara. Nästa steg är att vänta på kommande mens nästa vecka, om den kommer denna gång och då börja med letrozole
  • Isathe
    Försökerbligravid skrev 2017-12-11 17:54:28 följande:

Jag var nära på att ge upp så många gånger ä. Tänkte att det antagligen inte var meningen att jag skulle bli mamma. Det är tack vara min sambo som har sagt att det aldrig kunde vara fel att försöka :) lycka till!!

Vilken kille!!

Tack!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första